Jehovas vittnen

  • JTL
  • Besökare
  • Besökare
15 år 6 månader sedan #154530 av JTL
Svar från JTL i ämnet Jehovas vittnen
Jehova vittnen är en ond sekt som bara bryr sig om sina egna medlemar.
Hjärntvättade idioter är vad dom är.
Mer
15 år 6 månader sedan #154567 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jehovas vittnen
Jehovas vittnen har väl ingen socialverksamhet, som Pingstkyrkan och Frälsningsarmén. Jag tycker dock att varken kyrkan eller frikyrkorna gör särskilt mycket för de psykiskt sjuka. Svenska Kyrkan har ju ändå rätt många diakoner, men man inriktar väl främst in sig på äldre antar jag.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 6 månader sedan #154574 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Jehovas vittnen
Min kyrka som jag tillhör har aktiviteter hela året (utom semestern) för både psyk och gamla. T. ex till valborgs brukar dem dela ut en påse till kommunpsykiatrin innehållandes en korvbit, festis och lite godis. Dem håller även minnesstunder, så hos oss är dem rätt aktiva. Men jag känner ingen gemenskap med diakonen, känner att hon ser strikt yrkesmässigt på denna roll, tyvärr.

Ps Statskyrkan Ds.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 6 månader sedan #154578 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jehovas vittnen
Jag har också hört att anledningen till man är sjuk beror på att man inte dyrkar de här jättarna tillräckligt. Jättarna har ett väldigt starkt behov av bekräftelse och när man inte slickar deras röv blir dom griniga och straffar en med sjukdomar.
Mer
15 år 6 månader sedan #154581 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jehovas vittnen
Jag tror att diakoner hellre jobbar med missbrukare än
psykiskt störda. Den jag kom i kontakt med förstod sig
inte på psykiskt sjuka utan skrattade åt eländet.
Dessutom var h*n väldigt förtjust över att få dagens ros
i tidningen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 6 månader sedan #154582 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Jehovas vittnen

Gäst skrev: Jag har också hört att anledningen till man är sjuk beror på att man inte dyrkar de här jättarna tillräckligt. Jättarna har ett väldigt starkt behov av bekräftelse och när man inte slickar deras röv blir dom griniga och straffar en med sjukdomar.


Nä men snälla du! Ska vi gå in på anledningen till varför man blir sjuk, bara själva tanken gör att man blir sjuk till mods. Egentligen skulle vi kunna skylla på varandra, men jag tror jättarna inte vill att ngn ska vara sjuk. Rövslickeriet tror jag snare ligger på högerpolitikens nivå, titta bara på alliansen, hur dem ska använda samma metod som dem vann valet på. Låt oss för guds skull hoppas folket har lärt sig! Vi vet varför dem vill regera, dem vill att den ekonomiskt starke ska vara i täten genom en positionsplacering där dem kontrollerar via fra vilken struktur vänstern kör med, absolutely forbidden.

Vars är världen på väg?