Vad händer när vi dör?

Mer
18 år 11 månader sedan #14513 av LucyintheSky
kanske rädd för påhopp?.. finns inga som helst bevis eller saker som bevisar "guds" existens.. men om jag verkligen tror att himlen är neon grön så ser jag den neon grön och jag kommer att hitta bevis för att den faktist är neon grön.. vilket inte stämmer alls egentligen
Mer
18 år 11 månader sedan #14517 av Zedd
Svar från Zedd i ämnet Vad händer när vi dör?
Bevis nej, men saker som TALAR FÖR att min tro är korrekt. Man kan vända på det också - ingen kan heller bevisa att Gud och andevärlden INTE finns.
Mer
18 år 11 månader sedan #14519 av milla
Svar från milla i ämnet Vad händer när vi dör?
Isa-Alise,

Precis så är min tro!
Jag är inte nå`vidare religiös..inte ens döpt..
Men jag har min egna lilla tro och ett hopp om att man får nya chanser..genom återfödelse tills man inte behöver återfödas längre..
Mer
18 år 11 månader sedan #14522 av Nissegossen
Zedd! Dig Giver jag rätt!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 11 månader sedan #14534 av Nissegossen
PSR! Det låter som en god historia!

Det var han som var inlagd på psyket och läkaren och sköterskerna gick ronden.

De kommer fram till en säng, där ligger en ung man.
Läkaren frågar; -Hur står det till idag då?

-Jo, jag är Jesus!

Då hörs en röst ifrån bädden bredvid; -Tyst min son, din tid är inte kommen ännu!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 11 månader sedan #14543 av LucyintheSky

Zedd skrev: Bevis nej, men saker som TALAR FÖR att min tro är korrekt. Man kan vända på det också - ingen kan heller bevisa att Gud och andevärlden INTE finns.


man kan vända på allt, tänk om jorden blir platt imorgon.. ellerhur, jag menar tänk om utomjordingar gör oss till "två d" imorgon du kan inte bevisa att det inte kommer att bli så... förstår du vad ajg menar?