Vad händer när vi dör?

Mer
18 år 11 månader sedan #14545 av Nissegossen
Allt kan hända.

Vi har ju "Liftarens Guide till Galaxen"

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 11 månader sedan #14546 av LucyintheSky
allt kan hända ja och solen kanske inte går upp imorgon den garatin finns inte.. sen kan man se vad som är troligt Egentligen, att nån skapade.. ja den kristna skapelse teorin är ju inte trolig direkt och en massa andra saker som är helt "o-troliga"
Mer
18 år 11 månader sedan #14564 av Nissegossen
Adams Rib!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Linnea
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #14581 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet Vad händer när vi dör?

leva skrev: Så har jag också tänkt men jag får inte ihop det riktigt. Vi blir ju bara fler och fler på jorden :rolleyes:

Jag tror inte det är så enkelt... Det finns dom som tror att det finns varelser som aldrig inkarnerar på jorden... och att det finns flera dimensioner där man kan leva där det fysiska är en dimension... att det finns andra planeter med liv och andra universum... och varelser som inkarnerat på en annan planet kan inkarnera här tex... sen finns det dom som säger att det finns yngre själar och äldre själar.... Så det behöver inte vara så enkelt som sagt var...
Jag har läst någonstans att jorden är en eftertraktad plats att inkarnera på för att här kan man göra sig av med negativitet... Så det kanske finns en "kö" i himlen men själar som vill komma hit;)
Själv tror jag på ett liv efter detta... det säger min känsla... jag får inte ihop det annars....
Mer
18 år 11 månader sedan #14596 av Nissegossen
Niklas du har troligen rätt! Men inse att de flesta trots allt blir äldre och dör. Det är få förunnat att vandra i själen tills tiden är slut.

Jag vill påstå att för den som Gud ger evigt liv, kommer att få uppleva den dag Jesus kommer tillbaka, tills dess kanske vi lever om vi får leva.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 11 månader sedan #14602 av LucyintheSky
många verkar inte riktigt förstå att evigt liv är en extrem förbannelse