Vad händer när vi dör?

Mer
18 år 11 månader sedan #14621 av milla
Svar från milla i ämnet Vad händer när vi dör?
haha..så har jag också tänkt... :D

fast om man tror på ett liv efter döden så är det inte omöjligt o tänka i banor "som evigt liv".
Evigt liv kanske är en rofylld plats som tex paradiset, nirvana..eller nangijala?
Mer
18 år 11 månader sedan #14637 av LucyintheSky
Fjodor Dostojevski skrev i En författares dagbok vad som skulle ända om alla svar regnade över människan.. om det perfekta skulle uppnås.. ja han avslutade med att människor efter en tid skulle begå mass självmord vilket är sant (kan förklara mer om inte någon förstår)... så vi har två förbannelser över oss, om detta med evigt liv finns så har vi tre.. är inte detta nog? behöver vi verkligen en tredje förbannelse? nej
Mer
18 år 11 månader sedan #14648 av Geta
Svar från Geta i ämnet vad händer när vi dör?
Omöjligt att säga. Då får någon annan ta över.
Det är ett kretslopp.
Känner mig inte färdig än.
Mer
18 år 11 månader sedan #14711 av Nissegossen
Ordet var i begynnelsen.

Jag tror att vi inte är ensamma, det finns någon som vakar över oss.

Jag tror ju det, att de som ser oss i det fördolda inte vill ge oss all information, för att den säkert kommer att missbrukas av en del av människorna.

Detta gör att när vi ligger på vårt sista så kommer vi att med säkerhet att få veta. Få är det som kommit tillbaka.

Jag tror mig veta att i USA får man ett enda ord; Bekänn, därefter får man se sitt liv passera revy. Därefter dömer man sig själv utifrån hur man dömt andra.

Jag kan också tänka mig det, att när vi dör finns bara så många möjligheter att få liv någonstans i någon skepnad, så vi skulle häpna om vi visste.

Själen som vi har är bara så stor att vi inte kan fatta hur värdefull den är.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 11 månader sedan #14712 av LucyintheSky

Nissegossen skrev:
Själen som vi har är bara så stor att vi inte kan fatta hur värdefull den är.


ja då är man inte helt värdelös, synd bara att den inte går och sälja!

Niklas skrev: Vad säger man till någon vars argument är typ "Du ska dö.."?


"Men du först" <-- kan funka ?
Mer
18 år 11 månader sedan #14713 av Nissegossen
Du kan ju försöka!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum