Varför är allt så svårt?

Mer
14 år 3 månader sedan #270742 av Potte-Boa Jösse
Homer Simpsons manifesterar frågan på ett utmärkt sätt.

Ingen kan leva ditt liv utom du själv!

Alla har det lika jävligt på olika sätt!

Förneka inte dina känslor!

[youtube]
[/youtube]
Mer
14 år 3 månader sedan #270764 av Mei
Svar från Mei i ämnet Varför är allt så svårt?
Nu blir det här lite osammanhängande när jag ska försöka svara på alla ni skrivit:

Tack för alla svar, det är skönt att läsa att någon finns där när man känner sig ensam.

Jag har haft dödsångest hela mitt liv så tanken att leva ett halvt liv triggar bara ångesten ännu mer.

Jag har inte orkat se hela youtube länken än men det lär positivt och intressant!

Jag tror jag nämnde CFS för min KANS (eller vad det nu kallas) men hon sa bara "det är inte så enkelt". Det säker hon jämt. Jag har försökt hitta femhundraelva olika svar men inget verkar va rätt. Jag ska dock till en "riktig" doktor och ta massa prover snart. Jag har under flera år tagit olika prover men inget visar något. Allt dom testade var ok och nu har jag tom jättebra blodvärde!

Det går inte att förneka Homers ord haha. Jag kör på det, jag lever mitt liv och väntar aldrig på att någon ska leva det åt mig. Därför har jag sökt väldigt mycket information själv men inget har hjälpt mig eller doktorerna.

Ibland är jag övertygad att jag bara inbillar mig tröttheten, sen kör jag på, full fart frammåt! Jag skiter i kroppens alla tecken och.. sen däckar jag flera dagar. Det spelar ingen roll hur mycket jag än sover. Nu sover jag ännu mer men jag tror det är ångesten och deppigheten som tar ut sin rätt.

Det vore så fruktansvärt skönt att få veta att "du är trött därför att". Det skulle vara så mycket lättare att acceptera och dessutom förklara för andra.

"Det är inte så enkelt" som KANsen säger.
Jag får väll bara acceptera att svaret inte är enkelt och att hjärnan och kroppen har ingått i en elakt pakt.

Allt är bara så ironiskt, när jag äntligen började må bättre, när jag ville leva, när skuggmänniskorna inte rådde över mig längre DÅ kommer tröttheten och lamslår mig. Ibland kan jag inte låta bli att undra om någon, om dom, suger energi ur mig från ett osynligt tillhåll.

Jag vägrar att dö,
men just nu känns det bara så svårt att leva.
Mer
14 år 3 månader sedan #270807 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Varför är allt så svårt?
Mei,

Låter väldigt jobbigt. Vilken diagnos har du och vilka mediciner använder du? Vissa antipsykotika och också andra läkemedel kan ge trötthet som biverkan. Det finns ett läkemedel som heter Modiodal, som kan användas mot trötthet och det brukar användas vid narkolepsi.
Mer
14 år 3 månader sedan #270810 av Mei
Svar från Mei i ämnet Varför är allt så svårt?
Det är det som är problemet, jag har varken medicin eller diagnos.
Eller, gällande diagnos har jag väll snart prickat av alla känns det som.
Under alla åren jag varit inom psykiatrin har dom aldrig kunnat ge mig en..
"Du är det här .... nej det stämmer inte... men du är det här... nej det stämmer inte heller"

Dom byter idéer och tillslut blev jag så förbannad att jag fick dem att erkänna att
dom faktiskt inte hade en aning..

Det faktum att jag är så tjurskallig och en riktig åsna som inte låter mig köras över
ställer nog till det väldigt mycket för dem. Psykisk ohälsa är på nått sätt = oförmögen att tala för sig själv.

Deras frustration resulterar oftast i en ny medicinsort som hamnar på förslag
sedan blir jag halv utskälld för att jag vägrar ta dem.
Ett tag gick jag med på att iaf träffa en doktor som skulle förklara för mig om medicinen
men när jag frågade "hur är det med viktökning då?" så började han mummla och svammla.

Jag gick därifrån utan medicin.
Finns det ens en liten risk för viktökning klarar jag det inte.
Jag skulle svälla upp bara över en timme, jag vet att det är i mitt huvud men jag har haft
en ätstörning och hamnar helst inte där igen..

Men ja.. just nu verkar de spekulera i utmattningsyndrom och bipoläritet
(men med en benägenhet och känslighet för andevärlden, tack och lov förnekar dom mig inte min tro.
Så länge jag inte är rädd och kan hantera det, så länge jag inte drar till mig onda andar igen,
så låter dom mig ha min tro. Dom har dock sagt åt mig att OM dom onda kommer tillbaka så måste jag
prata om det för det håller dom borta.)

...men nästa gång är det nog nått nytt.

Oj jisses, förlåt, nu blev det jättelångt igen..
jag skyller på att jag druckit kaffe och hjärnan går lite snabbare då fast inte kroppen gör det.
Mer
14 år 3 månader sedan #270898 av Potte-Boa Jösse
Jag önskar dig all lycka och balans i framtiden Mei! Ett stort lass lycka till Mei tack :)
Mer
14 år 3 månader sedan #270932 av skord
Svar från skord i ämnet Varför är allt så svårt?
Madonna Like a Prayer Live at Hope for Haiti Now Telethon.


Madonna performs Like a Prayer during Haiti fundraiser.


[youtube]
[/youtube]