Anna Odell revival

  • trance
  • Besökare
  • Besökare
10 år 7 månader sedan #613081 av trance
Svar från trance i ämnet Anna Odell revival
alltså, har nån av er sett insidan på en psykiatrisk avdelning i t.ex. Indien eller f.d. Sovjet? är ni överhuvudtaget medveten om vilka stenåldersmediciner man fortfarande använder där? i indien gick jag upp 10 kg pga psykmedicinen, medan motsvarigheten i sverige går jag inte upp av alls.

jag vet att ni kommer hata det här men sjukvården i Sverige, som absolut inte är perfekt, går i de allra flesta fall inte att kallas för ett helvete om man har sett hur det är i andra delar av världen.

märk väl att jag skrev "i de allra flesta fall".

sen det här med begreppet "brukare". brukare är ju snarare motsatsen till missbrukare. man kan antingen bruka eller missbruka, det är två helt skilda saker. brukare är synonymt med användare. man brukar, eller använder, nånting.

det är som att säga att man ogillar ordet "intäkt" för att det låter som "våldtäkt" eller liknande idiotier. väx upp snälla!!! särskilt du cosmos, för det var du som kom med liknelsen.
Mer
10 år 7 månader sedan #613082 av Geta
Svar från Geta i ämnet Anna Odell revival
Det reagerar jag också på- att i media framställs Sverige som botten av botten i de flesta sammanhang.
Mer
10 år 7 månader sedan #613094 av rebbe
Svar från rebbe i ämnet Anna Odell revival
Alla som sett svensk psykvård vet att halsinationer som våldtäkter är minst lika hemska som dom är ute på gatan mikrovågs harazzment där du ligger och inte kan röra dig är utan att du gjort dom något mer än att vägra att bli våldtagen. är något som är vanligt och utbrett i Sverige man kallar det forskning men är fan i mig ingen forskning kom inte säg att Sverige skulle vara bättre än sovjet eller Indien är bättre än just i min trapp där jag växte upp dog två i cancer en i under näring en vart bög en diabetes av sex lägenheter. Det var lågt räknat.
Mer
10 år 7 månader sedan #613097 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Anna Odell revival
Våldtäkt som hallucination har jag varit med om - skitläskigt. Jag tror man får PTSD av sådant.
Mer
10 år 7 månader sedan #613156 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Anna Odell revival
Schizofrenivården i Nordeuropa anses vara bäst i världen. Det står detta i alla fall i boken Surviving schizophrenia.
Mer
10 år 7 månader sedan #613168 av rebbe
Svar från rebbe i ämnet Anna Odell revival

Amandara skrev: Våldtäkt som hallucination har jag varit med om - skitläskigt. Jag tror man får PTSD av sådant.

Du kan få en mängd diagnoser av sånt men ett land av Sveriges omfattning en väldigt låg grej som kan ge alla symptom i världen från PTSD till droggare i parken. Alltså ingen vård av sådana saker! utan enbart ett sett att några frustrerade HBT ska få ut sin vred av att ingen vill vara med i deras gäng!
Eller så blir dom som Anna Odell våldsam och farlig för sin omgivning som måste vid en sån filmning faktiskt riskera att både skada andra eller sig själv! Nu är det ju synd att hon inte fick hjälp av sin advokat att ordna upp sina affärer.