Samtal / Schizotyp störning?

  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33131 av Exocet
Samtal / Schizotyp störning? skapades av Exocet
Jag gick på samtal idag. Det fungerade bra. Mer och mer tyder på att jag har någon form av schizotyp störning utöver Asperger.
Jag har haft mycket hänsyftningsideer, utan att de för den skull varit psykotiska, jag har ganska mycket magiskt tänkande för mig: jag läser horoskopet, och det stämmer ofta in, ber till gud och djävulen etc.. Dessutom har jag haft svårt i relationer till mina nära och kära. Och jag har lätt att få ångest i sociala situationer.
Jag har varit paranoid och andra människor har alltid uppfattat mig som lite blyg och tillbakadragen. En klockren diagnos om jag får säga det själv.
Mer
18 år 2 månader sedan #33134 av jennynen
Vad skönt att du känner att du fått rätt diagnos. En diagnos kan ju faktiskt vara något positivt när man känner att man mer förstår varför saker har varit som de varit. Situationen kan bli mer begriplig. Hoppas att du nu får en bra vård också!
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33135 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Samtal / Schizotyp störning?
Jag var på väg att få det som tilläggsdiagnos en gång i tiden....
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33141 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Samtal / Schizotyp störning?
Nej det har du rätt i Niklas, det räcker med att man vet om vilka problem man har. Vet man inte det så är man nog tyvärr illa ute i dagens samhälle.
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33144 av lotta
Svar från lotta i ämnet Samtal / Schizotyp störning?
Att bli fel diagnostiserad kan i allafall ha allvarliga följder.
Mer
18 år 2 månader sedan #33145 av Amanita
En annan diagnos är att du inte är som alla andra. Det är inte sjukt och borde inte behandlas som en sjukdom heller. Jag "lider" säkert själv av en sådan typ av asperger störning. Jag blir inte gladare för det, det är mer som en ursäkt för andra människor till att behandla en annorlunda. Diagnoserad personlighet är inte kul om den klassas som störning. Bara för att man skiljer sig från mängden. VAR DIG SJÄLV!