Alkoholberoendetråden

Mer
9 år 5 månader sedan #702130 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Alkoholberoendetråden
3,5 % är mellanöl, som säljs i butikerna och den är belagd med alkoholskatt, vilket folkölen på 2,8 % inte är och därför är den billigare.
Mer
9 år 5 månader sedan #702132 av sonan
Svar från sonan i ämnet Alkoholberoendetråden
I all denna diskussion med öl så kan man också inflika att man blir att förtära ett högt kaloriintag, speciellt då ifall ölen har en låg alkoholprocent.
Sen att dricka dessa mängder vätska kanske också kan vara en hälsorisk?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 5 månader sedan #702188 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Alkoholberoendetråden

Admin1 skrev: 3,5 % är mellanöl, som säljs i butikerna och den är belagd med alkoholskatt, vilket folkölen på 2,8 % inte är och därför är den billigare.


Nej, nej! 3.5 % är folköl, 4.3 tror jag är mellanöl och säljs på bolaget. Mellanöl var det länge sedan den fanns i butikerna. Tycker du jag är i riskzonen Admin? Melun, är du alltid den samme som dricker alkohol? Jag verkar inom mig ha olika toleransnivåer. Men varje gång blir jag trots allt tydligt berusad.

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 5 månader sedan #702190 av Melun
Svar från Melun i ämnet Alkoholberoendetråden
Jocke,

Jag förändras väldigt lite om jag dricker. Har inte druckit så regelbundet genom åren.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 5 månader sedan #702193 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Alkoholberoendetråden
Ja, då har du en stark personlighet Melun? Jag verkar vara ganska karaktärssvag? Det är som om ngn annan bestämmer om jag ska kräkas eller inte? Men det konstiga, är att jag inte är särskilt hungrig på morgon. Jag tror det lurar magen ganska rejält. Så det kan hända att jag i framtiden kan råka ut för ngn form av tarmsvikt kanske?

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 5 månader sedan #702194 av sonan
Svar från sonan i ämnet Alkoholberoendetråden
Det kan vara en idé att både äta och dricka medan man nyttjar alkohol, speciellt kanske att dricka vatten. Förr drog jag i mig så mycket vatten som jag kunde när jag kände att jag vara nära att slockna. För hungrig lär du allt bli förr eller senare ifall du inte äter under drickandet, eftersom att alkoholen inte har nåt vidare näringsvärde.