Alkoholberoendetråden

Mer
9 år 5 månader sedan #702518 av Melun
Svar från Melun i ämnet Alkoholberoendetråden
Fick lite problem att låta bli spriten i Söndags. Det tog emot men gick ändå. I lördags skulle jag till stan för att köpa renkött och råkade ut för totalt däckhaveri. Det var oerhört stressande. Jag försökte lugna ner mig med öl efter den turen. Nu har jag i alla fall fått ordning på däcket. Fast jag längtar till helgen, då jag kan ta några öl till.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 5 månader sedan #702529 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Alkoholberoendetråden
Ja, tack för testet Admin! Låg precis i marginalen varning utfärdas. Men enligt dem dricker jag fler glas än jag gör, ändå hamnar jag i marginalen. Man får börja tänka efter vad det är man sysslar med. Men dem sade att det är bättre att sprida ut det över hela veckan, det tycker jag inte kan stämma. Det är ju mitt val och ingen annan kan bestämma hur jag vill uppleva min vardag.

Det händer att jag tar bärs om jag är stressad en måndag eller fredag? Man blir lite mer avslappnad faktiskt. Men Melun jag längtar också till helgen när det har gått drygt halva veckan (onsdag) är övertygad om att för min del så har jag en ganska bra strategi.

Men visst hade det varit bra om man jobbat tisdagar också, det är en nackdel man får ta.

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 5 månader sedan #702531 av Geta
Svar från Geta i ämnet Alkoholberoendetråden
Hela tiden som du varit på Viska har du väl tagit två dagar i veckan som du druckit, Jocke?
Då måste du ha ganska mycket koll på det hela.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 5 månader sedan #702535 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Alkoholberoendetråden
Jo, kanske det. Men i början gick jag på pubarna en gång i veckan Jag känner att det är en farligare strategi att dricka tills man får nog, än att när det är slut så är det slut punkt slut. Men nej Geta jag har inte en helt övergripande insikt i faran kring alkohol, men jag är medveten om att öl och tjejer inte funkar särskilt bra! Iså fall ska man nog träffa en särskilt förstående kvinna och att man dricker efter vad man har kommit överens om.

Nu vet jag att det finns folk här på siten som kanske har en annan avgörande insikt i det hela? Men jag har det bra och om jag kan få ngn annan att själv inse vad som är bra på riktigt. Alla passar inte för att dricka alkohol, vi är ju alla så olika, att egentligen så ska man väl vara solidariskt med alkoholisterna, men det här samhället är så uppbyggt kring individuella prestationer att det blir liksom en belöningssystem kan man säga. Men som du Geta sade en gång, så behöver man ett alternativ för att kunna släppa drogerna.

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 5 månader sedan #702536 av Geta
Svar från Geta i ämnet Alkoholberoendetråden
Du skulle kanske testa det här med religion, Jocke.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 5 månader sedan #702537 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Alkoholberoendetråden
Nej, jag har blivit sviken av religionen, träffade en präst tillsammans med en psykolog en gång. Och jag tycker det var en osympatiskt präst, som visade på att intelligens är viktigare än känslor! Med min autism så körde han över mig med sin allmänt kristna budskap. Har träffat nån hederlig kristen, men det är verkligen ett undantagsfall.

Mitt hopp är ett riktigt bemötande av samhället.

Vars är världen på väg?