Alkoholberoendetråden

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 5 månader sedan #701876 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Alkoholberoendetråden


En gammal hederlig manick från förr i världen!

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 5 månader sedan #701968 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Alkoholberoendetråden
Hur mycket dricker du, Jocke numera? Du pratar sällan om det.
Mer
9 år 5 månader sedan #701993 av Melun
Svar från Melun i ämnet Alkoholberoendetråden
Var in till systemet och fick pengarna tillbaka för de 2 ölen de hade tagit betalt för mycket för igår. De var väldigt tillmötesgående
Mer
9 år 5 månader sedan #702020 av sonan
Svar från sonan i ämnet Alkoholberoendetråden
Ofta dricker jag i brist på annat roligt att sysselsätta mig med.

I början var det spänning, sedan kom lyckokänslorna, efter det drack jag vid stark stress så att jag kunde tömma huvet på tankar och börja om igen.

Men detta är ju vad ens egna tankar tror att man dricker för.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 5 månader sedan #702021 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Alkoholberoendetråden
16 glas sju.tvåor och två glas 5.3 %. baserat på två ggr i veckan. Lite över gränsen, men jag kör mina rutiner och känner ingen direkt beroende än så länge, förutom den lilla frihet man kan tillskansa sig i rusets dimma. Man blir lite modigare men samtidigt mer omdömeslös, men frågan är, om det är värt det? Vad är det man går miste om egentligen? Har nog troligen en ganska kraftig identitetsstörning beroende på om man ska klassificera sig inom den högfunktionella autismskrået? Jag känner att det är ett visst övertag för att låta ruset skölja av en de motgångar man hela tiden möts av en oförstående omgivning.

Jag berättar tydligen inte så mycket om mig själv, är det en schizofren störning eller är det en asperger-syndrom? Jag försöker vara öppen, men jag tycker jag lever ett så tråkigt liv, så det är inte så mycket att förtälja förutom då dem vanliga rutinerna varje dag. Jag tror för min del, att det är en drag av autism, men då vill många packa in sig i samma skrå. Men alkohol är tyvärr inte lösningen på ens problem, men den underlättar för stunden.

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 5 månader sedan #702022 av sonan
Svar från sonan i ämnet Alkoholberoendetråden
Jag vet inte hur Melun och ni andra känner det, men att dricka mindre än man kan få i sig vid ett tillfälle tycker jag är svårt. Nån gång har jag försökt snåla med inköpet för att sedan inte få i mig nog, och då har jag vissa gånger begett mig ut till både öppna pizzerior och till macken för att handla folköl.

Att dricka mindre än att man somnar av, det har jag aldrig klarat, men sen vet jag dom som efter dom vaknar ändå vill ha mer och sån är jag väl inte riktigt, även fast jag tar en återställare emellanåt.