Råd och tips tråden

Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1054508 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Råd och tips tråden
Apropå elektronik, så har man mycket kunskaper och resurser att skapa egna el prylar så kan man spara in mycket pengar på det för man behöver inte köpa dyra el prylar från affären.

Sen är det mer roligt/originellt med el prylar om man skapar dom själv. Jag har idag elektronik böcker som gör att jag kan skapa flera 100 olika el prylar själv. Allt från timers, digitalklocka till robot... .
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 11 månader sedan #1054712 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Råd och tips tråden
Jag har knappt köpt kläder och skor i affär på 20 år. Jag sliter på gamla kläder eller köper på secondhand.
Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1054949 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Råd och tips tråden
Jag kör med samma skor år efter år (men inte när det är snö ute) för jag vill inte ha andra! Dom skorna jag har kan man gå dagligen med under 2 års tid och sen köper jag ett par likadana skor för cirka 600 kronor.

300
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 11 månader sedan #1054951 av rymd
Svar från rymd i ämnet Råd och tips tråden
man måste konsumera, det är så ekonomin går runt imo. Köper man inget så struntar folk i att tillverka. Utbudet sjunker iaf om efterfrågan sjunger, typ samma variabel
Mer
5 år 11 månader sedan #1054952 av rymd
Svar från rymd i ämnet Råd och tips tråden
Om ni med aktivitetsersättning och sjukersättning konsumerar och ligger på att pengarna inte räcker så är det större chans att ersättningen höjs. Klagar ingen kommer inget att hända that is for sure
Mer
5 år 11 månader sedan #1055356 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Råd och tips tråden
Ät vegetariskt för det blir billigare. Att koka vegetarisk ärtsoppa är billigt, liksom pannkakor.