Råd och tips tråden

Mer
6 år 3 veckor sedan #1043372 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Råd och tips tråden
Om ni får problem med Windows. Klicka på förstoringsglaset nere till vänster. Skriv där Felsök. Kör sedan de felsökningar, som kan vara relevanta för ditt problem.
Mer
6 år 3 veckor sedan #1043376 av Geta
Svar från Geta i ämnet Råd och tips tråden
Jag har felsökt på Windows. De säger att jag inte är ansluten till något trådlöst nätverk. Klarar inte själv att ansluta mig. Min tid här är snart ute.
Mer
6 år 3 veckor sedan #1043426 av Geta
Svar från Geta i ämnet Råd och tips tråden
Jo, jag stängde av strömförsörjningen till datorn och routern 5 minuter. Det hjälpte inte. Men nu hux flux är jag ansluten igen till det trådlösa nätverket.
Mer
6 år 3 veckor sedan #1043526 av wasp
Svar från wasp i ämnet Råd och tips tråden
Om ni tappat en liten skruv, eller fjäder på golvet när ni mekar och inte hittar. Ta fram dammsugaren och använd röret längst fram på slangen. Sätt en nylonstrumpa på och svep fram och tillbaka. Rätt som det är sitter den lilla skruven, eller fjädern där. Kan tyvärr inte praktisera det själv. Är utan kvinnligt sällskap nu och tyvärr så använder jag inte nylonstrumpor/strumpbyxor! :rotfl
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 3 veckor sedan #1043527 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Råd och tips tråden
Ja, skulle haft ngn manick som kunde leta upp försvunna saker. Men vill ha ngn råd på var jag kan hitta ngn slags förvaringspåse att ha hängandes runt halsen för min hörapparats skull? Har visserligen en mobilväska med rem, men den är aningen lite otymplig, bara ngt i ngn smidig lagom stor tygpåse med rem. eller om det finns ngn säker ställe att lägga min hörapparat i.

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 2 veckor sedan - 5 år 7 månader sedan #1043827 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Råd och tips tråden
Köp så lite prylar, skor och kläder som möjligt. de flesta använder inte det mesta de köper.

Av kläderna man tvättar är bara 7 % smutsiga. Vi tvättar mest i onödan.

Sopa istället för dammsuga. Tystare och billigare.

Datorkablar är billigast på secondhand. Affärerna är dyra på kablar.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.