Råd och tips tråden

Mer
6 år 1 vecka sedan - 6 år 1 vecka sedan #1046800 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Råd och tips tråden
Köp stora svarta sopsäckar med eller utan sopsäckställ om inte alla sorteringskassarna räcker till! Särskild vid jultider när man ska slänga massa julklappspapper och sånt. Eller annars också om man handlar mycket och ofta.

300
Last edit: 6 år 1 vecka sedan by Utomjordingen.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1046925 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Råd och tips tråden
Förr tillverkade jag egna kompostpåsar av tidskriftspapper och lim av potatismjöl. Fungerade perfekt.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1047773 av memphis
Svar från memphis i ämnet Råd och tips tråden
jag har ett bra tips om man vill ha insynsskydd på fönstren men spara sina pengar. Det går bra med i stort sett vad som helst som man har hemma. Tandkräm. skokräm, vaselin, hårvax, spray, schampo osv. Det smetar man ut jämnt över glaset med hjälp av en städsvamp. Fungerar hur bra som helst mot insyn, utan att ta bort ljuset. Vill man ha det lite snyggare kan man ta ett gem eller en sticka, och dra mönster i det.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1048017 av memphis
Svar från memphis i ämnet Råd och tips tråden
Jo Lugn! Det blir lite kladdigt att ta på. Hårspray är nog bäst men det luktade så starkt länge efteråt :)
Mer
6 år 1 vecka sedan #1048057 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Råd och tips tråden

Geta skrev: Nu i veckan då vaktmästaren rensade mitt avlopp till tvättstället, tipsade han om att man kan hälla salt i avloppet och spola mycket vatten.


Bikarbonat låt verka, häll på ättika, det bubblar, kemisk reaktion öppna varmvatten kranen spola länge, i annat fall köp vaskrensare
www.clasohlson.com/se/Vaskrensare/34-1911

Billig 29.90

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 dagar sedan - 5 år 7 månader sedan #1049453 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Råd och tips tråden
Jag brukar först koka upp ett par liter vatten, som jag sedan häller i vasken för att rensa.

Jag byter batteriet i klockan själv med en spetstång.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.