Robotar!

Mer
5 år 6 månader sedan #1101183 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Så nu har jag rättat till det! Det var ju den här miniräknare som jag skulle ha. Har nu i alla fall beställt:

"Produktinformation:

Handenhet (verktyg) och datorprogrammet ingår.
Denna modell har samma funktioner som TI-Nspire men har dessutom CAS = Computer Algebra System. Den har tagits fram för att tillvarata behovet av olika inlärningsstilar och medger algebraisk behandling av matematiska uttryck och funktioner.

Detta möjliggör symbolisk algebra, symbolisk behandling av funktionsläran, symbolisk behandling av linjära differentialekvationer, symbolisk ekvationslösning, symbolisk behandling av enheter och konstanter. Finns även som programvara för dator med precis samma funktioner och gränssnitt.".

300
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1101792 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!

Lugn skrev: Du borde inte lägga 200 000 kr förrän du har byggt en sån.


Lugn, vet du vad som är bra är att jag köper inte allt på en och samma gång för cirka 200 tusen kronor. Utan jag köper nån pryl kontant varje månad åt gången för det tar tid att lära sig använda tillexempel 1 instrument/apparat och sedan har jag all världens tid att lära mig för jag har 100 % ledig tid. För hade jag tagit lån på 200 tusen kronor och köpt allt på en och samma gång till min hobbyverkstad så hade det med räntan säkert kostat cirka 400 tusen kronor i slutändan.

Om 1-2 år när jag har inhandlat allt för sammanlagt runt 200 tusen kronor kontant till min hobbyverksamhet så har jag redan lärt mig mina apparater och kan även plötsligt ta ett stort lån och handla ännu mer till min hobbyverkstad som är då tillexempel för 400 tusen kronor om jag vill det - ha, ha, ha!
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1102391 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Gjorde en köp lista igår! Sammanlagda summan blev cirka 125000 kronor och då är det runt 30 saker som jag vill köpa. 80 % av köp listan går till min hobbyverksamhet. 125000 kronor motsvarar lite över 5000 kronor/månad i snitt under cirka 2 års tid - det ska jag väl klara av om allt är som det ska vara.

Inte dåligt enligt mig utav en som jag som har lägsta sjukersättning!

Brukar Ni göra en köp lista när det gäller prylar och sånt?
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 6 månader sedan #1102392 av Miika
Svar från Miika i ämnet Robotar!
Sjukt mycket pengar du spenderar
Mer
5 år 6 månader sedan #1102393 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Jag har prioriterat bort så mycket annat i mitt liv så jag kan gott och väl spendera pengar lite hursomhelst!
Mer
5 år 6 månader sedan #1102394 av Miika
Svar från Miika i ämnet Robotar!
Jag har inte sagt att det är fel utan är bara mer ett konstaterande