Robotar!

Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1096893 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Önskar mig den här i julklapp - annars, köper jag den själv:





Texas Instruments TI-Nspire CX CAS Miniräknare:

"Symbolhanterande
Färgskärm
Laddningsbar
Paket med miniräknare och programvara. Den symbolhanterande miniräknaren är en avancerad grafräknare med 3,2”-färgskärm (320x240) och bakgrundsbelysning. I och med att den är symbolhanterande är den inte tillåten på alla prov (rådgör med läraren/kursledaren). Har avancerade statistiska funktioner. Låter användaren mata in formler och bråk som de ser ut i kursböcker. Beräknar reella och komplexa tal. Har grafisk analys för derivator och integraler. Stödjer programmering med TI-Basic. Kan via USB kopplas samman med andra TI-Nspire-enheter för överföring av data. Har uppladdningsbart batteri som laddas via Mini-USB. Levereras med USB-OTG-kabel, Mini-USB-kabel och mjukvaran TI-Nspire (licens för en dator). Kompatibel med Windows XP, Vista, 7 och 8 samt Mac OS 10.7 eller senare.".
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1097258 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Hm, funderar lite på ett dilemma som jag kommer kanske kunna få i framtiden! Jag har inga direkta problem att handla apparater kontanter varje månad i snitt som kostar mellan 5 - 10 tusen kronor till min hobbyverksamhet men när apparater som jag behöver senare skede i mitt liv kostar runt 25 - 30 tusen kronor då uppstår problem. Det är antingen att spara pengar eller ta lån eller vinna pengar för att jag ska kunna handla nån pryl för över 20 tusen kronor. Mmmm… jag får fundera på hur jag ska göra - det är inte aktuellt än handla en pryl för över 20 tusen kronor utan det är längre fram i tiden. Och fram till dess så spelar jag som vanligt och bara hoppas på att jag vinner en liten större vinst än vad jag hittills har gjort... .
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1099906 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Ska se om jag kan köpa det här paketet innan året slut:

300


Last edit: 5 år 6 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 6 månader sedan #1099931 av Lugn
Svar från Lugn i ämnet Robotar!
Lugna ner dig, Utomjordingen...du har ju antagligen inte använt 1% av det du handlat hittills, och inte läst 1% av böckerna. :)
Nu måste du avsluta något projekt innan du får köpa mer saker. Annars kommer du sitta där med ett helt garage av elektronikdelar för hundratusentals kronor och inget som har kommit ut ur det.

Det ska inte behöva kosta mer än 30 000 kr att bygga en ganska stor robot. Klarar du dig inte på den budgeten borde du kanske tänka om, och fundera över varför du inte kan bygga en robot till rimlig hobbykostnad?

www.anki.com/en-us/vector

En sån robot kostar 2500 kr, men det borde gå att bygga en egen liknande robot för 5000 kr. Och med tanke på allt du köpt hittills har du nog i princip allt som behövs redan. Du borde inte lägga 200 000 kr förrän du har byggt en sån.

Lär dig och använd det du har innan du spenderar mer. <3
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1099957 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Man måste ha verkstad för att kunna göra verkstad för annars blir det mycket snack och lite verkstad! Och nej, jag vill inte köpa en färdig robot utan syftet är mest för att lära mig. Sen har jag redan lärt mig en hel del - ja... .
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1101169 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
"Produktinformation:

Alla funktioner som Texas TI-84+ och lite till:
Det som sticker ut är den nya högupplösta färgskärmen,bakgrundsbelysning och ett uppladdningsbart batteri.
Färgen gör det enklare att särskilja olika grafer, plottningar och ekvationer. Det uppladdningsbara TI-batteriet laddas enkelt med hjälp av USB-kabeln, elkabeln eller laddningsstationen för TI-84 Plus C. Räknaren godkänd för användning på de nationella proven.
Bättre läsbarhet tack vare den högupplösta skärmen
Uppladdningsbart batteri
Importera och använd bilder
Använd färgkodade ekvationer för att särskilja olika grafer, plottningar och objekt
Rita stödlinjer på grafer för större tydlighet.".

300



Beställde inte hela paketet men jag beställde en miniräknare för 1600 kronor (inklusive frakt) till att börja med i alla fall - jag hade inget bättre för mig ikväll.

Fan - såg först nu att jag köpte fel miniräknare så jag får beställa om. :va?
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Utomjordingen.