Robotar!

Mer
5 år 10 månader sedan #1065992 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Japp, mina nästa köp jag ska göra är en UV-exponeringslåda och ETs aggregat!
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1069903 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Under tiden beställde jag till min hobbyverkstad:

300


+

300
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1073037 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Beställde ETs aggregat:

300


"Beskrivning
Ett etsaggregat för etsning av mönsterkort. Består av etstank i vilken etsvätska (natriumpersulfat) fylls i, samt värmare och agitator (luftpump och utströmmare).".
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1074164 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Sen jag började i år någon gång i februari-mars med det här projektet så har jag lyckats att hålla tempot! Har lyckats handla för cirka 30 tusen kronor sen dess till min hobbyverksamhet! Fortsätter jag så här i normala fall så har jag "alla" prylar om cirka 2 år. Då kan jag skapa allt från kyrk assistent/robotar till en egenskapande synth. Med andra ord, det börjar hända lite grejer… .

Allt det här handlar egentligen om hjärngympa!
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 9 månader sedan #1074217 av Lugn
Svar från Lugn i ämnet Robotar!
Innan du lägger mer pengar borde du bygga något! Tänk på att teknik åldras...lite som frukt, fast inte lika snabbt! Det som är bra teknik idag är dålig teknik om 5 år. Att lägga stora pengar på att köpa alla komponenter som finns är lite som att köpa all frukt på Ica innan du börjar baka paj. Bättre att köpa lite frukt, göra lite paj, och sen köpa ny fräsch frukt för nästa omgång pajer.

Jag har en vän som är duktig på robotik som jag har lekt med. Han har visat mig lite grundläggande Arduino-programmering. Jag tror det är ett väldigt bra ställe att börja! Köp en Arduino Uno eller liknande, och försök få lampor att blinka en gång per sekund. Sen få lampor att blinka när du trycker på en knapp. Och sen få en motor att spinna när du trycker på en knapp....små steg i taget!

Lycka till och uppdatera oss med experiment istället för inköp! <3
Mer
5 år 9 månader sedan #1074221 av rymd
Svar från rymd i ämnet Robotar!
Håller med! <3