Robotar!

Mer
5 år 9 månader sedan #1074222 av rymd
Svar från rymd i ämnet Robotar!
inte för att jag vet någonting
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1074239 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Jag har skrivit i en annan tråd: "Vad har du lärt dig idag?" om vad jag har lärt mig när det gäller Arduino projekt!

Sen när det gäller handverktyg & redskap så behöver prylarna inte uppgraderas eftersom såg, hammare, skruvmejslar och sånt är samma sak om 100 år också.

Jag läser i mina robot/el böcker vad man behöver ha för saker så jag går efter böckerna vad jag behöver köpa.

Som sagt, allt är bara en hobbysatsning - har inte tänkt starta eget företag!
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 9 månader sedan #1074249 av Geta
Svar från Geta i ämnet Robotar!
Igår lyssnade jag på ett så intressant program om robotmusik i filmvärlden:

sverigesradio.se/avsnitt/1117937
Mer
5 år 9 månader sedan #1074252 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Ok! Jag själv har en massa ljud bank med mycket science fiction ljud effekter och sånt. Köpte ljud bank för runt 10 år sedan men dom ljuden håller i evigheter.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1074479 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Beställde bland annat koppartejp! Koppartejp kan man ha i många användningsområde.

"Kan användas för en mängd olika saker, t.ex. för att dra kopparbanor mellan komponenter, avstöra utrustning i en oskärmad låda och för att göra antenner.".

300


Last edit: 5 år 9 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1074552 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Under hela 2000-talet så höll jag på med programmering som HMTL, PHP, Actionscript med mera och gjorde egna hemsidor som Flash och även egna data spel.

Men sen i början av 2010-talet tröttnade jag på att göra 100 % allting på en datorskärm och kom mer och mer in på att skapa någonting fysiskt istället - tycker det verkar roligare! Min kvinna håller med mig om den saken.

Så därför har jag utbildat mig mer om teknik/elektronik och sånt för att skapa någonting man kan ta på med händerna. Jag tycker jag är på god väg att kunna göra det idag. Vet att jag har fortfarande en ganska lång väg att gå ännu men som sagt, jag har all världens tid och börjar få mer och mer resurser... .
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Utomjordingen.