Sociala regler, aspergers?

Mer
5 år 1 månad sedan #1133952 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sociala regler, aspergers?
Jag tror att man har fler rättigheter vid Aspergers syndrom än vid schizofreni. Aspergers omfattas av LSS- lagen om särskilt stöd.
Mer
5 år 1 månad sedan #1133954 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Sociala regler, aspergers?
Jag har både as och schizoaffektiv.... och adhd. Gammaldags utredare du träffat!
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1133955 av krokus
Svar från krokus i ämnet Sociala regler, aspergers?
Sant Geta. Jag brukar säga att den enda fördelen med autismspektrumdiagnos är Tandvårdsstödintyget från LSS. Allt annat är bara elände med att ha sådan diagnos. Folk har så mycket fördomar, vissa säger något i stil med "Jaha, har du autism? Det är nog därför som du är så smart!", som om jag hade varit korkad annars? Tack...
Last edit: 5 år 1 månad sedan by krokus.
Mer
5 år 1 månad sedan #1133960 av Recard2016
Jo o sen min första terapeut, jag har extremt mycket tvångstankar har min nuvarande terapeut kommit fram till, men min första trodde typ på allt, typ, "hmm kan det inte vara så att du faktiskt är en terrorist?". Känns som det gjordes rätt mycket fel i början på mig, ibland tänker ja att det har med mina anarkistiska åsikter o göra o faktumet att det är rätt mycket statspsykiatri i grunden. Jag blandade alltid in politik i början då jag såg det som min plikt att göra revolution överallt dit ja kom, sen googlade ja min terapeuts namn o hittade henne på vallistan för ett högerparti.
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 månad sedan #1133968 av RainDrops
Svar från RainDrops i ämnet Sociala regler, aspergers?
Hahaha ja jag förstår viss terrorism och rebelliska åsikter men gör det mej till terrorist eller rebell? Nej det gör inte det utan mera att jag förstår olika perspektiv och jag är neutral och opartisk lika mycket som jag kan förstå att terrorism är fruktansvärt och rebelliska åsikter och beteende är normbrytande!
Mer
5 år 1 månad sedan #1133969 av Recard2016
Kan garantera att jag har inte sprängt några plan o har inga planer på att göra de heller.