Hur sjysst är du???

Mer
17 år 7 månader sedan #48681 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur sjysst är du???
Har själv haft God man under en del av mitt liv. Detta för det var under en period då jag hade del i en egendom som också andra var beroende av.

När jag sedan inte ville vara delägare längre utan sålde min del begärde jag också att få slippa God man och överförmyndar myndígheten gick med på det!

Så under de senaste tjugo åren har jag klarat min ekonomi själv! Åtminstone så gott det går! Men några pengar har jag ju inte kvar!
(Skratt bakom mig i huvudet) :lol: :lol: :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 7 månader sedan #48682 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur sjysst är du???
Tja, man kommer inte ihåg allt! Jag blev kvitt den Gode mannen före jag sålde egendomen, men det har samband med vart annat! Det är som mycket annat, nämligen en aning komplicerat!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Linnea
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #48683 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet Hur sjysst är du???
Sylvia! Jag har fått EMDR för att jag jag hade trauman av LPT:n! Kanske något för dig? Det är ett slags ögonrörelser man gör som ska göra att man kommer i samma tillstånd som när man sover. Fast man nu är i vaket tillstånd...Det hjälpte mig väldigt bra. Och jag tänker sällan på den tiden nu.
Hoppas det går över för dig med! Jag ber också om ursäkt för att jag kanske trampade dig på tårna med mitt inlägg. Jag menade naturligtvis inte att du skulle vara glad över den vanvård du fått. Och som sagt, jag förstod inte frågan riktigt! Däremot tycker jag du har en fin möjlighet som ordnat terapi åt dig själv nu, och som sagt du har ju möjlighet att välja vilken terapi du vill ha. Sen så tycker jag ALLA borde kunna unna sig något i sin vardag. Något extra som gör det lite roligare. Och en lättare ekonomisk situation. Även du. Liksom alla andra här på viska som är beroende av stöd och hjälp. Vi kan alla bli beroende någon dag. Och då är det skönt att kunna veta att man kan lita på samhället. Det BORDE vara så tycker jag....
Mer
17 år 7 månader sedan #49125 av scannercicret
Svar från scannercicret i ämnet Hur sjysst är du???
Jag lever på ett ungefärliga 10.000skr. Det skall betalas tionde, skatt och en heldel räkningar. Desutom får jag max 1.000skr över till investeringar och nöje pär månad. Där jag hälst skulle vilja ha 3.000skr över pär månad till nöje.

Aktiveringnen är påväg frammåt, trodds att det tar sin tid. Där vid sommar tider läggs en del av verksamher ner. Och när jag har vant mig, angående att det inte är så mycket aktivitet om dagarna. Så slappar jag bara av, och måste nära träna om mig när verksamheter kommer igång igen.

Första dagarna med behandling till mitt Scizofreni liv. Vågade dom inte släppa ut mig för än alla blåmärken hade försvunnit. Eftersom jag såg misshandlad ut. Där en gång i durschen, förvandlades golvet till en vägg och jag hade sönder en toalettstol i spolaporslinet. Läkare kom för att titta på mig, ungefär en gång i veckan, mot slutet av tiden.

Idag orkar jag bära lite över 8kg och bära den pappkassen i ungefärliga 100 meter.
Mer
17 år 7 månader sedan #49128 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hur sjysst är du???
När min dotter var liten och jag var sjukskriven pga psykosen hade vi 6500 kr per månad i sjukpenning + barnbidrag, bidragsförskott, och bostadsbidrag att leva på. Vi var 2 personer som skulle leva på det... det blev mycket gröt, nudlar eller rårakor till middag...
Mer
17 år 7 månader sedan #49129 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur sjysst är du???
Du Isa-Alise! Det har framförts förslag om medborgarlöner! Detta över partigränserna!

Detta har jag skrivit om förut! Jag anser att om man införde det, så skulle många få en tryggad ekonomi! Man kan diskutera vad nivån skulle ligga på, men definitivt över den norm som är exisstens minimum enligt socialen.

Den borde ligga på runt 10 000 kr per månad!

Då skulle man kunna skippa alla andra bidrag! De som då inte skötte sin ekonomi skulle kunna få en förvaltare. För ingen skall behöva leva på det viset som du, och andra med dig fått göra!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum