Hur sjysst är du???

  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #48533 av
Svar från i ämnet Hur sjysst är du???
Men sylviaplath, vad får dig att tro att alla som "får stöd" inte får nöja sig med inlåsning och misshandel och tung medicin? Därför att de inte förmår något annat!
Mer
17 år 7 månader sedan #48543 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet Hur sjysst är du???
Min TUR är jag fullständigt medveten om. Min poäng är att den egna viljan inte alltid räcker för att återhämta sig.
Mer
17 år 7 månader sedan #48547 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet Hur sjysst är du???
Jag använde mig själv som ett exempel för att ILLUSTRERA. Misslyckat uppenbarligen.
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #48561 av
Svar från i ämnet Hur sjysst är du???
hejsan hoppsan...vem försöker du skrämma/hota...."ska passa sig jävligt noga". det stinker av bitterhet men det är ingen annan människa som rår för det du /vi har gått igenom. upplys folk med vänlig fakta istället.
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #48562 av
Svar från i ämnet Hur sjysst är du???
Nissegossen,

11 000:- är mycket pengar, vad har du i hyra ?
Mer
17 år 7 månader sedan #48564 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet Hur sjysst är du???
Gäst,
'Stinker av bitterhet'. Ja, lidande och fattigdom luktar ärligt talat inte nödvändigtvis särskilt gott. Genom mig själv som exempel försökte jag illustrera hur omöjligt det är för en vanlig eller mindre bemedlad person att själv kunna skaffa sig det samhället inte erbjuder. För vem har 6-8000 kronor över när räkningarna är betalda? Min egen ekonomiska situation är bra. Min poäng är att såna omständigheter är ett undantag.

Men lugn, lugn. I verkliga livet skäller jag sällan ut någon. Och just nu har också mitt ideella engagemang för att försöka driva den här sortens frågor sinat. Det är väldigt lätt att bli nedmald av vackra till intet förpliktigande ord. Och vem vet. Kanske har jag inte längreförmågan till att tala om det här tillräckligt vänligt, utan 'stinkande bitterhet' över det usla ekonomiska läget - inte för mig personligen - utan för så många av mina olycksbröder och systrar med svåra psykiska problem. Jag kanske inte ska vara bitter för välfärdens brister eftersom lyckliga omständigheter gör att just jag klarar mig. Jag får väl be dig om ursäkt då för att jag har så svårt att blunda. Det rör ju egentligen inte mig... Eller???