Hur sjysst är du???

Mer
17 år 6 dagar sedan #73676 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur sjysst är du???
Du kanske inte behöver så mycket boendestöd utan det kanske räcker med ett par timmar i veckan. Jag tror att de bedömer ens behov av stöd innan man får det, men jag tror säkert att du får hjälp om du efterfrågar det. Jag har för mig att Aspergergirl har också boendestöd och får hjälp 4 dagar i veckan.
Mer
17 år 3 dagar sedan #73892 av Stinan
Svar från Stinan i ämnet Hur sjysst är du???
Altså, "pengar över" vad betyder det? :?: Med bidrag får jag in 8.870:- och har en hyra på 5.700:-/mån. .? :rolleyes:
Mer
17 år 11 timmar sedan #74150 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet Hur sjysst är du???
Japp,
Allt det här visar bara en sak.

Att det är svårt att klara sig ekonomiskt själv. Själv fixar jag totalröra på nolltid, och avskyr oförmågan (min).

Ber om ursäkt om jag låtit arrogant i tråden förresten. Det är bara det att boendestöd är otillräckligt. Många psykiskt sköra klarar inte städningen och har inte råd att betala privat. För den som har sambo/man förutsätts att det ska gå lättare. Men mannen kan också vara sjuk (och inte orka). Eller jobba så mycket (för att fixa försörjningen) så att ingen orkar vardagsliv som städning. Tycker många (som t ex Isa-Alise, Nissegossen mfl) är mirakel som på något sätt grejar allt.

Även om jag blivit lite missförstådd här är min poäng att samhällets stöd borde vara bättre till psykiskt sköra.

Inte minst med boendestödjare som kan hjälpa med praktiska saker som städning, för när psyket inte riktigt funkar (eller men inte orkar) är det ofta extra viktigt med ordning omkring sig.

Tycker SylviaP/
Som börjat laga mat ett par gånger i vecka ibland iallafall. Men inte klarar städning, tvätt, ordning etc... och går ner mig av oordning...