Alla människor är lika värda!

  • RainNo2
  • Besökare
  • Besökare
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1174435 av RainNo2
Svar från RainNo2 i ämnet Alla människor är lika värda!
Jag fick LPT massa ggr. Jag har haft LVU, LPT, LVM och LRV. De är först tio år senare jag söker hjälp självmant

Nissegossen det du beskriver är hemskt.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 9 månader sedan #1174501 av Modesty

Geta skrev: :rotfl

Alla som jag träffar idag inom sjukvården frågar om ärftlighet. Senast var det på mammografin. Fick frågan om bröstcancer finns i släkten. Likadant hos diabetessköterskan och i psykiatrin. Har hela tiden fått neka.


Jaså, ingen i din släkt har schizofreni?
Mer
4 år 9 månader sedan #1174514 av Admin1
Det är 20 % med schizofreni, som helt saknar ärftlighet för sjukdomen.
Mer
4 år 9 månader sedan #1174524 av Geta
Vet ingen i min släkt som har diagnosen schizofreni. Det kan ha funnits i släkten tidigare hos personer födda på slutet av 1800-talet men då gav man inte diagnoser. På den tiden tog man oftast hand om psykiskt sjuka inom familjen.
Mer
4 år 9 månader sedan #1174530 av 1Dave
Vet inte heller nån annan i släkten som har haft schizofreni. Men möjligt det tystats ner.

/Dave
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1174534 av Nissegossen
Ingen i min generation har det. Min farfar hade 25 barnbarn en del av mina kusiner lever inte de är alla äldre jag är yngst av dem alla. Vet inte om några barn eller barnbarn till dem har psykisk sjukdom. Dock finns en dubbelbindning finns som går på min fars sida då farmor och farfar var kusiner och farmorsmor hamnade på Lunds lasarett pga psykisk sjukdom. Hon dog 1908 och ligger begravd där. Så jag fick skiten på mig och ända sedan jag blev sjuk har jag sett till att det inga barn efter mig, men redan gjorda barn möter inget hinder tvärtom jag älskar barn, men jag tar hänsyn till min sjukdom och vill inte att ett barn skall genomleva den sjukdom jag har, den är ett ont påfund

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Nissegossen.