Alla människor är lika värda!

Mer
4 år 9 månader sedan #1174537 av Maxjohan1983
Tal om att en kusin hade paranoia? Min farmor berättade detta för många år sedan. Dock vet inget om idag. Borde tala med syster!

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1174760 av Modesty

Geta skrev: Vet ingen i min släkt som har diagnosen schizofreni. Det kan ha funnits i släkten tidigare hos personer födda på slutet av 1800-talet men då gav man inte diagnoser. På den tiden tog man oftast hand om psykiskt sjuka inom familjen.

Aha! Ok!

1Dave skrev: Vet inte heller nån annan i släkten som har haft schizofreni. Men möjligt det tystats ner.

Hör du röster?
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.
  • RainNo2
  • Besökare
  • Besökare
4 år 9 månader sedan #1174772 av RainNo2
Svar från RainNo2 i ämnet Alla människor är lika värda!
Jag har en syssling som lever oxå med schizofreni.
Mer
4 år 9 månader sedan #1174779 av Cosmos
Min farfar var sjuk liksom flera av pappas farbröder. Diagnoserna vet jag inget om. Pappa var ju sjuk fast hade säkerligen inte schizofreni. Han var helknäpp helt enkelt. Värst var hans incestuösa intresse av mig, han betraktade mig som om jag var hans fru, höll t ex reda på när jag hade mens och annat sjukt. Han tafsade på mig, min mamma måste ha sett det men blundade. Fy fan vad jobbigt jag hade det.
Mer
4 år 9 månader sedan #1174782 av 1Dave

Modesty skrev:

1Dave skrev: Vet inte heller nån annan i släkten som har haft schizofreni. Men möjligt det tystats ner.


Hör du röster?


Inte nu. Men gjort omedicinerad.

/Dave
Mer
4 år 9 månader sedan #1174854 av krokus
Cosmos,
Usch. Blä. Om du orkar så finns en film, "Precious" heter den. Hemsk film.
:kram