Städar ni? Hur fungerar det att tvätta?

Mer
4 år 3 månader sedan #1219237 av Clean
Hur håller ni med städningen? Jag tycker det är jätteviktigt! Städar varje dag där det behövs. Och tvättar sängkläder en gång i veckan.

Idag ska jag tvätta har redan städat idag. Men antagligen kommer jag städa senare idag. Städade toaletten igår men inte nöjd. Klorin fanns inte ska köpa det idag.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219252 av Geta
Städar ytterst sällan. Tvättar gör jag var fjortonde dag. Det tycker jag är lätt och roligt.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219261 av mrsearlgray
har ju jobbat som städare så gillar att städa, storstädar en gång i veckan och småstädar lite under veckan, idag ska jag tvätta lakanen och plocka lite hemma.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219268 av MsTibbs
Jag har Bostöd. Behöver... två gånger i veckan. Byter sängkläder varannan vecka som i lumpen. Tvättar kläder ofta, men tar aldrig ner tvättställningen för jag plockar kläder där och hänger nytt jämt...
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan #1219286 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Städar ni? Hur fungerar det att tvätta?
kommer inte ihåg om jag dammsugit här nångång och bott här 3 år cirka. borstar av golvet på strategiska platser emellanåt, men som tex nu så ligger sågspån mitt i hallen där de vart i veckors tid utan att jag städat bort. har nog tvättat kläder var 3dje eller 4dje vecka i snitt senaste halvåret gissar jag. ska göra ett extra ryck ett tag snart.

också haft boendestöd och visst det var väl prydligt i lägenheten under den tiden men jag tror de har vettigare saker för sig. finns gamla tanter och gubbar också som lär behöva praktisk hjälp.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1219292 av Richard
Jag städar aldrig...
Mitt boendestöd dammsuger en gång i veckan. Jag sköter hygienen, katterna o liknande.

EDIT: Eller jo, jag kan få s.k. "städpsykoser" o städar typ 3 dygn i sträck, men de är sällsynta.

Jag köpte en tvättmaskin av en väninna för 800 kr o kopplade in den i badrummet. Ska ta hit en behörig elektriker som kan godkänna den. Jag har gått stora delar av el-programmet själv, så jag vet ju exakt hur den ska kopplas in, men jag är inte behörig elektriker. Hursomhelst tvättar jag typ varannan vecka.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Richard.