Intelligent

Mer
3 år 11 månader sedan #1256119 av Geta
Svar från Geta i ämnet Intelligent
Vägrar miniräknare! :grandpa
Mer
3 år 11 månader sedan #1256126 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Intelligent
Jag hade lätt i skolan för matte men....nu använder jag plus, minus, dividerat och procent. Oftast på miniräknaren. Vad fabian har jag för nytta av derivata och intgraler? Läste en kurs på Umeå universitet matte men mådde inte bra och orkade inte plugga som jag hade behövt. Men som vardagsmänniska behöver man inte svår matte.
Mer
3 år 11 månader sedan #1256145 av Miika
Svar från Miika i ämnet Intelligent
Jag fick betyget MVG på matten i nivå C. Skulle vilja läsa högre kurser av ren nyfikenhet
Mer
3 år 11 månader sedan #1256182 av memphis
Svar från memphis i ämnet Intelligent
Jag läste också matte C på komvux, Miika. Minns inte om jag fick VG eller MVG dock. Men jag fick nåt av dem. Tyckte det gick att förstå, men tyckte inte det var särskilt roligt med matte. Mina betyg brann upp i en husbrand, så jag står på noll. Har inga betyg från varken skolor eller arbetsgivare kvar.
Mer
3 år 11 månader sedan #1256218 av Richard
Svar från Richard i ämnet Intelligent
Mina mattekunskaper har gått konstant nedåt...

Var superbra i lågstadiet o gillade det. I mellanstadiet, jodå. Nått som kallades "liggande stolen", men det har jag glömt vad det är... I högstadiet fick jag en 3:a i matte. Medel alltså. MaA i gymnasiet klarade jag VG (då hade betygssystemet ändrats), MaB klarade jag med ett G, men MaC o MaD fick jag IG. Funktioner, derivata, integraler, logaritmer... Vem fan kommer ihåg sånt?

Geometri var dock lite roligare, men även det började bli för mycket i gymnasiet, med sinuskurvor o sånt!
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1256244 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Intelligent
Hade en god väninna som studerade matematik på universitetet. Det krävs inga betyg knappt för att komma in på den utbildningen. Men det är kanske nånting? Matematiker har en lön i snitt 65 000 kr. Man kan sova när man vill sova och vara vaken när man vill vara vaken. Räkna matematik på sin vakna tid. Alltså att man får bestämma sina egna arbetstider.