10 saker att tänka på innan man skaffar hund

Mer
3 år 8 månader sedan #1274549 av krokus


De kan yla men inte skälla.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1279137 av Zoidar


En schnauzer kanske?

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1. Orsak: Ändrat bildstorlek till 300px.
Mer
3 år 7 månader sedan #1279143 av Cosmos
Det måste vara en schnauzer. Mysig.
Mer
3 år 7 månader sedan #1279255 av krokus
Min hund avskyr mustaschhundar, framförallt schnauzer. :lol:
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1279262 av Nissegossen

Vittrad skrev: Jag har en grannhund som skäller konstant när grannen inte är hemma. När hon väl kommer hem går hunden loco och börjar skälla ännu mer intensivt.. :? Hur vanligt är det att hundar reagerar så när sin matte kommer hem?

Vanligt, hunden vill ha sällskap, fråga matten till hunden och om du vill så säg till matten jag kan ha hunden medan du jobbar om hon litar på dig, så skulle nog alla bli glada inte bara du utan också hunden ägaren och alla grannar bli glada, lösningen på problemet skällande hund

Behandlar du hunden bra, får du en vän för livet i hunden och även matten för att inte tala om grannarna i området som är drabbade av skällande hund

Du=en som alla gillar på grund av lösningen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1279299 av Stoneage

Zoidar skrev: Tanken får vila i huvudet tillsamnans med min jorden runt resa.


Ett alternativ skulle kunna vara hjälpa någon annan hundägare med passning/promenader.

Du kanske finner en ny vän i hund/ägare. (Hunden säges ju vara människans bäste vän).
Du Slipper ekonomiska utgifterna (Vi har ju ofta låg inkomst jämfört med många andra).
Kanske når du till viss del insikt om hur det kan vara ha en egen hund?

Har själv haft två hundar (inte samtidigt), WOW vilka fina minnen. Där ligger människan i lä
enligt mig.