10 saker att tänka på innan man skaffar hund

Mer
3 år 8 månader sedan #1273137 av Nissegossen
Klippning dyrt veterinär mycket dyrt, måste ha försäkring ändå mycket dyrt, tex operationer hade inte gått om vi inte hade haft försäkring samt att på den tiden konton på banken med 6 skiffriga tal, pengar slut kärleken försvann

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 8 månader sedan #1273181 av memphis
Man ska kunna tänka sig att bli väldigt bunden. Man kan aldrig åka iväg någonstans mer än ett par timmar, utan att ta med hunden eller skaffa hundpassning. Det är som att ha ett litet barn som aldrig växer upp i 15 år eller så.
Mer
3 år 8 månader sedan #1273221 av Vittrad
Tandsjukdomar är vanligt så se till att rengöra hundens tänder regelbundet. Just tandsjukdomar som leder till att tänderna måste dras ut kan bli en riktigt dyr historia om man inte har en försäkring som täcker. Vi snackar flera tusen för att dra ut EN tand.

Därför är även mitt tips att kolla och jämföra vad som ingår i olika typer av djurförsäkringar hos försäkringsbolagen.
Mer
3 år 8 månader sedan #1273223 av Geta
Min katt fick tandsten borttagen hos veterinär. Han blev nersövd. Jag bekostade det själv. Det blev inte så dyrt.
Mer
3 år 8 månader sedan #1273224 av krokus
Det kan ta ett tag innan en valp blir rumsren. Så kiss och bajs på golvet är vardag i början. Och mååååånga promenader! Valpkurs är nog också ett måste.
Mer
3 år 8 månader sedan #1273235 av Amandara
Jag har Loppan, hon är 4.5 år. Kanske lever hon 10 år till vilket jag hoppas. Sen blir det ingen fler hund för mig - av många anledningar. Att köpa en hundvalp är dyrt och mat och försäkring kostar. Jag har inte bil då vilket jag har tillgång till nu för att köpa hundmat 12 kg, klippa Loppan och klippa klorna och om hon skulle behöva komma till veterinär. Jag kommer inte ha backup då mina föräldrar kommer vara gamla om 10 år - om jag blir akut sjuk vilket jag verkar bli ibland. Alla andra i min närhet är i arbetsför ålder då och kommer inte kunna ta en hund om jag behöver hjälp. Det är jobbigt med en valp och man får sätta allt annat åt sidan - det får man tänka på.