Köpa tobaksblad och kvarn för billigare cigaretter, erfarenhet av detta?

Mer
3 år 6 månader sedan #1288454 av Stoneage
Beställde nyss:

Rizzla Bamboo Slim Rullpapper, 20 paket x 50 styck, fri frakt (200 kr).
No more hampa (Utvinns ur Cannabis sativa, stammen). Ve och fasa...
Mer
3 år 6 månader sedan #1289162 av Stoneage

Zoidar skrev: Bästa är väl köra med pipa om man nu tvunget ska på eländet. Inget gift från papper iaf.


Du har säkert rätt Zoidar.

Är van vid cigarett med papper. En vana som behöver brytas gissar jag, har inte nog vilja bryta denna vana för egen del just nu, destruktivt av mig.
Mer
3 år 4 månader sedan #1307994 av Stoneage
Har köpt en pipa nu. Inget mer eldat papper i lungorna. Kanske nästa steg är sluta röka helt, det går rätt riktning i.a.f, positivt tycker jag.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1307998 av Nissegossen
Bestäm dig. Sluta röka, men du skall ha det hemma men köp snus.Att du har det hemma är en trygghet. Har du det inte går du och köper det. I alla lägen vad du än missbrukar måste du kunna ha det hemma, men ändå ha det hemma utan att röra det. Du kommer alltid att konfronteras av det du måste avstå ändå. Jag sade till mig själv en kväll. Nisse det första du gör i morgon lägg in en snus, så länge du aldrig rör en cigarrett har du slutat röka. Första gången fick jag ett återfall efter 3 veckor och rökte 2-3 månader därefter slutade jag och på samma sätt gjorde jag som gången innan och det är var jag står idag, jag har blivit snusare i stället för rökare

Räcker inte en snus lägg i en till på andra sidan, när de är uttjänta lägg in nya. Samt rör inte några cigg.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1308004 av Stoneage
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1308929 av Stoneage

Stoneage skrev: Har köpt en pipa nu. Inget mer eldat papper i lungorna. Kanske nästa steg är sluta röka helt, det går rätt riktning i.a.f, positivt tycker jag.

 

Har fått pipan nu i posten (169 kronor hos netsnus.se), fan va smidigt om en får svära i guds hus. Att det skulle va så svårt bryta vanan med cigarett papper.
Positivt också, gissar rökningen, om än dåligt, blir ytterliggare billigare då pipan betalar sig själv på några månader.

Kostnaden för min rökning är nu så låg att den nästan är försumbar, schyst resa för min ekonomi denna tråden. Hoppas någon annan kan spara lite pengar
och eventuellt lite hälsa i mindre skadlig rökning eller en skonsam? väg mot att tillslut fimpa för gott. 
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Stoneage.