Onda andare

Mer
15 år 1 månad sedan #192002 av Vargen
Onda andare skapades av Vargen
Jag har kommit på att människor består av olika talande och görande spirits. De utnyttjar våra känslor,å är våra tal å gärningar . Vilka vi är, är: Jag Är, den som ser, den som hör, den som känner, vi är inte vår egen gud , det är långt ifrån sanningen. Vi är sacrifice i livet,men ja vem kan säga "Jag har vunnit mitt liv" det är då en stark spirit som vunnit desses liv,,men som allt en dag har ett slut, eller en början, så är vi inte odödliga.Vem kan leva för alltid,om inte dessa spirits,som lever här likt i Quranen kallas de jinner, å i bibeln står det "många andar har gått ut i världen" Folk som inte tror på gud har en domare över sig,allt i denna värld är mot gud,som är av världen,om man säger "Jag tror inte på gud men tycker folk får göra det" är man ändå en antikrist, för i denna människa bor en ande eller flera andar som kommer tala emot guds barn, de utvalda. Många är kallade men få är utvalda, de utvalda ljuger inte och orenar sig inte med kvinnor. De är ju inte likna världen,å är hatade av världen. Dessa är de Jesus talade om när han gjorde bergspredikan "saliga är de svaga i anden,dem tillhör himmelriket.Saliga är de som sörger, de skall bli tröstade. Saliga är de ödmjuka, de skall besitta jorden.Saliga är de barmhärtiga, de skall få barmhärtighet...osv osv" Jesus talade till sitt folk,de utvalda, men den som säger Kuranen har sanning,ljuger inte, dock dessa muslimer pratar för helvete åt folket, som är dårar i stort sett,likt huggorms yngel,men jesus sa "Jag har inte kommit för att döma världen, utan för att döma domaren i världen." "Fördärvets man" Jag har inte kommit för att göra fred, utan för att sända ett svärd till världen. Alla satans barn är lögnare,så ock de onda andarna.Jag också bär på sjuka andar, men jag är den jag är, jag är, den här texten hoppas jag svarar på nånting.
Mer
15 år 1 månad sedan #192005 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Onda andare
Intressant text du skrivit, Vargen!

Jag tröstar mig med att Gud satt ett mått för hur många onda andar det får finnas till 1/3 av alla andar. De andra 2/3 är goda. Så även om man kan vara rädd för de onda, så är de goda i majoritet.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
15 år 1 månad sedan #192007 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Onda andare
De goda är på himmelen, detta, är mörkrets furstes värld, men ännu har inte Gud bestämt sig för att göra slut på de onda och deras liv. Det sägs vid den yttersta tiden,vilket även profetior sagt om datorer och TV, musik osv. Att då ska folk gå mot folk,och rike mot rike. Vad vore inte alla sanningar i världen,om det inte fanns en Gud? Gud är sanningen, satan är lögnaren, Gud är för sanning och rättfärdighet, satan är för lögn och synd. När vi är i världen är vårt kött svagt och eländigt för frestelser, men det kommer en dag då den onde får möta sin Herres mun, och dömas efter sin Herres muns anda, då skall Herren tala till satan och genom dessa ord krossa honom
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
15 år 1 månad sedan #192035 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Onda andare
Jag tror inte på satan. Jag tror på en gud som älskar villkosrlöst och har gett oss en fri vilja.
Mer
15 år 1 månad sedan #192111 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Onda andare
När jag var psykotisk sist, så fick jag för mig att prova andeutdrivning. En röst hade sagt till mig att jag hade 39 onda andar boende i min kropp. Det trodde jag på. Dock kunde jag inte gå till en exorcist eftersom jag läst att de inte driver ut onda andar på någon som har en psykiatrisk diagnos. Så, jag väntade mig inte att bli av med min schizofreni.

Det var rätt omständligt att driva ut 39 onda andar själv. Jag skaffade ett rör 5-kronor på en bank och räknade upp 39 st i en skål. Sedan tog jag en 5-krona i taget och höll den i ena handen och skrev i ett block med andra vad jag sa och vad den onda anden sa. Jag använde olika pennor till de olika rollerna.

Detta var dubbel säkerthet och det behövdes, visade det sig. En av andarna hade lagt något slags förtrollning i det "rum" han bodde i så att när jag steg in där för att driva ut honom så slogs jag med stumhet. Skriva kunde jag fortfarande så jag fortsatte utdrivningen som om inget hänt.

När jag drivit ut alla andarna spred jag pengarna genom att köpa olika saker för dem. Dessutom satte jag mig ner för att skriva upp 39 goda namn på de goda andar jag ville skulle flytta in. Det går ju inte att bara vräka onda andar utan att fylla tomrummet med nåt. Annars kommer de ju bara tillbaka. Jag skrev ner 8 goda namn i taget på papper men sedan blev det liksom tomt på namnidéer i hjärnan så jag fick ta paus i flera timmar mellan gångerna.

Blev jag friskare? [u:3d20nrxc]Inte ett dugg[/u:3d20nrxc]. Möjligen har jag frid i sinnet att jag inte föder upp onda andar i min kropp. Det är väl det enda positiva med hela exercisen. Ja, och så har jag en historia att berätta... :mrgreen:

Prata inte med hat i munnen!
Mer
15 år 1 månad sedan #192138 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Onda andare

Jaana79 skrev: Jag tror inte på satan. Jag tror på en gud som älskar villkosrlöst och har gett oss en fri vilja.


Du tror inte på satan för du kan inte tro på den du inte sett eller träffat. Men saban finns, den lille ormen försöker på alla vis krossa mig. Japp han är klok, han är den starkaste av er, men, sannerligen har jag både rökt på med honom och druckit öl med honom. Och jag känner fler än mig med ett märke på pannan som träffat satan.

Gud är den enda som är god , men vi bär alla på gott och ont. Dock är det inte på grund av goda gärningar vi kommer till himmelriket. Men det finns ett gott slut för hela världen, hur den sätts fri från dess kedjor. De förblindade fattar inte det här, men jag vet att nån läser detta och förstår.