Onda andare

Mer
15 år 1 månad sedan #192146 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Onda andare
Vargen,

Är du med i någon församling och diskuterar din tro med dem eller bedriver du helt egna bibelstudier? Hur har du lärt dig allt du vet nu om Jesus t.ex. För några år sedan verkade ju du inte kunna så mycket om detta.
  • Melun
  • Besökare
  • Besökare
15 år 1 månad sedan #192187 av Melun
Svar från Melun i ämnet Onda andare
Jesus är Gud enligt oss kristna. Han fick Namnet av Fadern.
Mer
15 år 1 månad sedan #192249 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Onda andare
Trots att jag träffat änglar, utomjordingar, avlidna själar, Ambres, djävlar och demoner har jag aldrig mött Satan eller nåt spöke. Lite brist i allmänbildningen tyckte jag övermodigt och beslöt mig idag för att träffa den onde som så många pratar om.

Jodå, han kom som på beställning och undrade först nyfiket vad jag var för en typ. Sedan kallade han mig "liten skit" och "totalt ointressant" och ville gå sin väg. Då fick jag ett infall av hybris att hålla honom kvar, mot hans vilja. Det gick inte. Han ersatte sig själv med en demon och stack.

Demonen försökte sedan i två timmar få mig att tänka dumma, snuskiga tankar och skriva dumma saker här på Internet men det stoppade jag. Det var lite jobbigt att behöva vakta sig själv mot sånt hela tiden. Det brukar jag inte behöva göra. Sedan gick demonen sin väg. Pust.

Nä, andar får nån annan syssla med. Det är inte nyttigt att hålla på med. :sjuk

Prata inte med hat i munnen!
Mer
15 år 1 månad sedan #192251 av Räven
Svar från Räven i ämnet Onda andare
Inwatto jag blir alltid lika fascinerad av dina berättelser.
Du borde skriva lite mer om andar o sånt eftersom många nog här
drabbats av sådana
Mer
15 år 1 månad sedan #192261 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Onda andare
Det dumma är att allt är inte andar. En hel del är nog fantasi. Och en del är personligheter, roller, delpersonligheter eller alter egon. Allt i en salig röra som inte jag reder ut så att det kan bevisas. Men, mina erfarenheter kanske kan hamna i en bok så småningom, jag funderar på saken.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
15 år 1 månad sedan #192268 av Räven
Svar från Räven i ämnet Onda andare
skriver du en bok nångång så vill jag gärna köpa ett ex