Jesus, fanns han?

  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #231696 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Jesus, fanns han?
Kanske för så många kristna ansåg att deras religion var den sanna eller rätta.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #231698 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Jesus, fanns han?
Haha, jag hade så bråttom när jag skulle skriva tvångsstress att det blev något annat. Har ändrat på det nu! ;)
Mer
14 år 9 månader sedan #231699 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jesus, fanns han?
:tänk :lol: Geta, hittar ingen smiley som gör en axelryckning! :lol:
Alla har väl sina fläckar, det har ju solen också...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 9 månader sedan #231716 av idefix
Svar från idefix i ämnet Jesus, fanns han?
Jag tror på Jesus som en vis man som levde i Mellanöstern för flera tusen år sedan. Utanför nya testamentet finns inget som tyder på att Jesus någonsin utförde mirakel eller stod upp från det döda, alltså sluter jag mig till att Jesus med allra största sannolikhet är lika död som Elvis.
Mer
14 år 9 månader sedan #231720 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet Jesus, fanns han?
Usama bin Laden sa att han hade Gud på sin sida och att det var helt rätt att kapa plan och störta in i skyskrapor så att 1000 tals människor dog.

George Bush sa att Gud var på hans sida och att Gud sa till honom att det var rätt att skicka sina armér till Irak och döda 10 000 tals människor.

Och så fortsätter historien att upprepa sig gång på gång.

Hur många människor ska behöva sätta livet till innan vi människor älskar varandra?

Vi håller på att jämföra oss hela tiden. Livet är ett jävla pyramidspel. Slicka uppåt och sparka neråt. Sköt dig själv och skit i andra. Det är dagens melodi.

Sen finns det dem som bryter dessa regler och följer sitt hjärtas väg..........................

[youtube]
[/youtube]
  • IFO__
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #231721 av IFO__
Svar från IFO__ i ämnet Jesus, fanns han?

idefix skrev: Jag tror på Jesus som en vis man som levde i Mellanöstern för flera tusen år sedan. Utanför nya testamentet finns inget som tyder på att Jesus någonsin utförde mirakel eller stod upp från det döda, alltså sluter jag mig till att Jesus med allra största sannolikhet är lika död som Elvis.


:) You got it!! :D