Vad är syndfrihet

Mer
14 år 5 månader sedan #259010 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet Vad är syndfrihet
Här har vi en kristen pastor Hartikainen som har syndat ordentligt.
Han lurade av 82 åriga Inger hennes släktgård sen 200 år tillbaka, med ett gåvobrev.
Och nu får hon bo i hönshuset. Där kanske Gud måste straffa pastorn ändå?

Expressen - pastor lurar Inger 82 år[/url:8qlm75hg]
Mer
14 år 5 månader sedan #259013 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad är syndfrihet
Var bor pastorn?
I det här fallet tycker jag att Gud bör ta pastorn i örat.
Mer
14 år 5 månader sedan #259015 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet Vad är syndfrihet
Kinnarumma, Borås tror jag. Nä lita inte på kristna som säger sig ha den enda sanningen. Oftast är det något lurt.
Mer
14 år 5 månader sedan #259019 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet Vad är syndfrihet
I programmet Hemlös ställs politikern mot väggen som fått en lyxlägenhet på 125 kvadrat av kristna Ersta Diakoni. En lägenhet som sjuka och hemlösa skulle ha. Se hur fegt han smiter undan. Många äro syndarna!

[youtube]
[/youtube]
Mer
14 år 5 månader sedan #259021 av Potte-Boa Jösse
  • IFO__
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 5 månader sedan #259045 av IFO__
Svar från IFO__ i ämnet Vad har du själv i ditt huvud?
Kassandra,


1. Jag har ingen ideologi, det är fördummande.
2. Jag startar aldrig trådar om religion, jag svarar bara på svammlet andra predikar. Om du säger ex att Moderaterna är det rätta partiet måste du ocskå räkna med att Socialdemokrater svarar i tråden, man kan inte bara bli hyllad.
3. Lars Lejonborg? Är det du? Vad ska jag svara på? Höll du inte med mig där egentligen?
4. De andra kristna i din "grupp" älskar dig bara så länge du tror på samma sak som dem, prova lämna kyrkan för en annan tro och se hur många av dem som älskar dig då. Du utnyttjar dem och de utnyttjar dig.
5. Lille vän, jag har studerat kristen historia i ca 2 h, detta räckte för att se att bibeln inte skrevs av medlemmar i den kristna kyrkan utan av romarna, dom ändrade hela religionen. Du säger altså att jag inte har något samvete, det skulle innebära att jag är en psykopat, är det de du säger? Jag har samvete och moral precis som alla andra. Myntprincip? "Jag har samvete och rätt tro, har du fel tro? Ja då har du heller inget samvete eftersom du måste vara på andra sidan myntet!"
6. Jaha? Ställer du konkreta frågor får du konkreta svar.
7. Men man har redan överlagt med sig själv och man får inga nya råd eller svar.
8. Nu syftade jag på kristendomens uppkomst, inte dess uförande det senaste 1500 åren. Jag anser att kommunismens lögner och kristendomens lögner faller under samma katogeri, de är inte motsatser.
9. Bibeln är ingen historisk skildring, det är propaganda, du måste läsa alla historiska texter för att få en riktig uppfattning.
10. Återigen, läs alla samtida historiska texter du kan komma över, det finns hundratals evangelier som är äldre än de fyra som valdes till bibeln, ingen av dem beskriver Jesus på samma sätt. Alla är propaganda men man får en bättre uppfattning.