Ateister

Mer
13 år 7 månader sedan #336318 av Zoidar
Ateister skapades av Zoidar
Ateister kan ofta vara starka moståndare till Kristendomen. Jag tycker det är synd. Man kan t.o.m. kallas för dum för man tror på sanningen att Jesus dog och uppstod för oss. Jag skulle inte kalla ateister dumma, bara att de går efter logik, och inte efter vad som är sant.

Genom sitt intellekt kan man aldrig förstå vad Jesus gjorde för oss. Det händer genom tro. När man kommer till tro, då förstår man sanningen.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 7 månader sedan #336326 av kvinnan
Svar från kvinnan i ämnet Ateister
det finns en ateist tråd tidigare om du är intresserad. har hitils inte sett nån av oss säga att kristna är dumma, däremot så är det ett himla nedrackande på oss icketroende...
Mer
13 år 7 månader sedan #336330 av Libellule
Svar från Libellule i ämnet Ateister
Jag tror inte på Gud, eftersom mitt liv är så eländigt. Vad är det för en gud som har gjort det så? Eller är det straff för något jag gjort i ett tidigare liv? Eller finns det inte tidigare liv?

Bara frågor.... inga svar.
Mer
13 år 7 månader sedan #336340 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Ateister
En ateist sa till mig att man var dum om man är troende.

En annan sa till mig. Hur kan man vara så dum att man tror på bibeln.

Anchored in Christ ✟

  • Råger
  • Besökare
  • Besökare
13 år 7 månader sedan #336343 av Råger
Svar från Råger i ämnet Ateister
Jag skulle säga att man inte är helt vuxen om man tröstar sig med osynliga varelser(som vissa kallar gudar). Sedan att man inte ser att dessa fantasivarelser är väldigt kulturbundna behöver inte betyda att man är dum utan snarare att man har blivit påverkad av den kultur man lever i.
Mer
13 år 7 månader sedan #336344 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ateister
Jag tycker att det ska vara frivilligt att tro eller inte.