Ateister

  • Råger
  • Besökare
  • Besökare
13 år 7 månader sedan #336356 av Råger
Svar från Råger i ämnet Ateister
Är det inte frivilligt nu då, menar du?
Mer
13 år 7 månader sedan #336363 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ateister
Här på Viska missioneras det för fullt.....
Mer
13 år 7 månader sedan #336381 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ateister
Suck! Den som har en psykossjukdom, hör ju röster och hos mig ser jag syner av alla de slag. Den som har den här psykossjukdomen accepterar inte ordet sjukdom, utan har sin egen förklaring till den!

Jag kallar den då Jesussjukan! jesus dementerade att han var ifrån sina sinnen och hävdade att han pratade med Gud inom sig och vägrade ta emot hjälp utav sina släktingar!

Angående detta se Mark 3.21-till slutet på kapitel 3

Enligt Jesius är själva det faktum att han skulle vara "ifrån sina sinnen" Ett Guds förnekande och den som påstår något sådant hamnar i helvetet

Hade Jesus ingen sjukdomsinsikt? :rolleyes:

jag svarar själv på frågan och säger bara, hur skulle han kunnat göra sina under och kunna bota sjuka, om han inte hade Gudsinsikt!

Enligt Jesus är en tro på Gud, något som inte människan förstår som inte själv har upplevt den gemenskap med Gud som den troende har!

Han säger, att för människor, är Gud en dårskap!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 7 månader sedan #336385 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ateister
:lol: Därmed inte sagt att också jag, inte är trött på allt Jesusande i tid och otid!

Att Ropa på Gud i tid och otid, är att inte helga hans namn! Låt han verka i tysthet, så ser ni vad jag menar! Jag vill poängtera att jag är trött på folk som missionerar på sajten och som inte själva förstår vad det hela går ut på...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 7 månader sedan #336416 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Ateister

Libellule skrev: Jag tror inte på Gud, eftersom mitt liv är så eländigt. Vad är det för en gud som har gjort det så? Eller är det straff för något jag gjort i ett tidigare liv? Eller finns det inte tidigare liv?

Bara frågor.... inga svar.


svar;
den som gör ditt liv eländigt är satan och hans legioner av mörkervarelser, och så länge du inte springer till skydd under Guds armar, till ett kristet liv, så kommer du vara utsatt för mörkret. det är ett faktum.
att du har det som du har det är inget straff av Gud, det är roande för mörkret å plåga folk, det är vad det e.
Mer
13 år 7 månader sedan #336419 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Ateister
Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.