Det stora avfallet har börjat

Mer
13 år 6 månader sedan #344110 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
13 år 6 månader sedan #344111 av Tonic

Jakob.N skrev: jag fattar inte vad deeksha är

men min pappa vet jag är rejällt insylltad i det...

Han har viggt ett helt rum till oneness o deesha........



Men vad E De för Nått...

Han har tavlor överallt i huset på brahman...

O massa med österländskt skit............ :mrgreen: :mrgreen:
VA e De för Skit ???????????????????????????????????????


Jag tror inte det är någonting som är bra, eller någonting som för något "bra" med sig. Det kan kanske vara en täckmantel för det någon annan sekt eller andra skumma prylar. Mycket obehag osv...blabla...
Och vad jag förstår så är din pappa inte så lugn om han inte utför alla ritualer? Ni får vänta på honom ända tills maten kallnat..? :(
Det låter inte så kul att behöva vara med om när man åker och hälsar på sina föräldrar. Så han har alltså ett helt rum nu för detta?! Jag förstår att du tycker han är konstig.. :rolleyes: :kram :hjärta


Finns mycket man kan läsa och se på bra dokumentärer om ämnet.
Det svåra är nog mer att övertyga någon annan människa det man upplevt eller det man insett. När man själv är 'mogen' för att utforska andliga saker så kommer det av sig själv. Inget någon ska eller bör pressa in en annan människa till. Det blir liksom inte så bra/rätt då... :rolleyes:
Mer
13 år 6 månader sedan #344112 av herA
Svar från herA i ämnet Det stora avfallet har börjat
min pappa kommer hem Ifrån Indien i morgon nästan... Han har blivgt skum på sistone...

Satans makt över han.... Amen.........! :hjärta
Mer
13 år 6 månader sedan #344113 av Zoidar
Deeksha är Satans redskap. Det är ju så att satan gör ju så att han lindar in saker så det smakar sött och gott så man ska bli lurad. Det är så han arbetar. Det är bara så synd att så många väljer honom före sanningen, Jesus.

Nedan är en sida om folk som råkat illa ut av deeksha. Killen som skriver där fick en psykos.

deekshadanger.weebly.com/index.html

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 6 månader sedan #344114 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
13 år 6 månader sedan #344115 av Tonic
Är du rädd att han håller på att bli helt insyltad. Jag menar TOTALT??? :rolleyes: