Jesus dog för våra synder.

Mer
13 år 5 månader sedan #345790 av saara
Svar från saara i ämnet Jesus dog för våra synder.
Jag vet att zoidar talar sanning . Jesus är stor, mäktig, Helig Gud. Jesus älskar varje mänska med villkorslös kärlek. Jesus är mänskans bästa vän, en trogen, trofast vän.

Han är värd all din kärlek, värd att lära känna. Jesus är Underbar i råd. Väldig Gud. Evig Fader. Fridsfurste. :hjärta
Mer
13 år 5 månader sedan #345791 av Nissegossen
:tänk Vem är Jesus inom er egen själ?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 5 månader sedan #345792 av Nissegossen
Brinner ett ljus upp eller ned, eller har ni tänt i bägge ännar...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 5 månader sedan #345794 av saara
Svar från saara i ämnet Jesus dog för våra synder.
Han är min frälsare, min själs Herde och vårdare. Jesus är Jesus i min själ. Guds Ande vittnar med min ande att jag är Guds barn och född på nytt. Jesus bor i mitt hjärta. Det betyder inte att jag skulle vara syndfri, men jag har gemenskap med honom som förlåter mig och jag får börja på nytt om / då jag har fallit och syndat. Vill du veta mera? Är ganska trött så jag kanske svarar först i morgon eller efter att jag har vilat om jag inte får tag i sömnen.
Mer
13 år 5 månader sedan #345795 av Nissegossen
:cry: Suck!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 5 månader sedan #345797 av saara
Svar från saara i ämnet Jesus dog för våra synder.

Nissegossen skrev: Brinner ett ljus upp eller ned, eller har ni tänt i bägge ännar...


Meningen är att man inte skall bränna ut sig som kristen. Ljuset skall brinna klart. Bränner man ut sig så har nåt gått snett, men då får man gå till Jesus med det också och bli korrigerad av Honom. Jesus har inte lovat att vägen med Honom skall vara lätt men den leder till rätt slutmål.