genom nåd (kristen tråd, alla är såklart välkomna)

Mer
13 år 1 månad sedan #383653 av Zoidar

saara skrev: Caain,jag väntar mig att ibland få bönesvar snabbt, på ett ögonblick, men räknar med att svaret också kan dröja och det kan vara plågsamt att vänta. Att jag måste vänta på svaret kan också bero på att jag kan för litet om effektiv bön. Att bedja är något man kan lära sig och man kan bli bra på det.


Nej Saara, du tänker fel. Du kan inte göra något alls för att göra din bön effektiv. Det ligger inte i dina händer. Du måste tänka om. Det är inget du behöver lära dig. Be som du ber till din far eller mor, eller någon annan människa du ber om hjälp av. Gud har känslor, han är ingen som bara hjälper om du ber på ett visst sätt. Bara be till honom, berätta om dina problem, var ärlig och öppen. Gud lyssnar! Om bönesvar kommer idag, eller imorgon, det kan man aldrig besluta själv. Gud vidrör oss när tiden är rätt.

Anchored in Christ ✟

  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 1 månad sedan #383654 av Jesus/Magnus
träningen är att ofta säga: ske din vilja Gud, inte min. då vet han att du inväntar honom, man får inte springa före Gud, då börjar man göra sina egna grejjer, utan Gud.
Mer
13 år 1 månad sedan #383668 av Crusader
Gabriella,

Alltså för att du ska be till Gud om hjälp eller vad du nu ber om så måste du ju också ha en vilja att den saken du ber om ska hända . Sedan om du nu får din bön
besvarad så har ju både din och Guds vilja skett ....

Tänkt på det någon gång?

Så nästa gång ni får eran bön besvarad så kanske ni ska tacka er själva också .... För om eran vilja inte hade funnits så hade ni aldrig bett och Gud hade inte hört er och ni hade inte fått det ni vill.




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 1 månad sedan #383677 av Jesus/Magnus

Caain skrev:

Gabriella skrev: träningen är att ofta säga: ske din vilja Gud, inte min. då vet han att du inväntar honom, man får inte springa före Gud, då börjar man göra sina egna grejjer, utan Gud.


Alltså för att du ska be till Gud om hjälp eller vad du nu ber om så måste du ju också ha en vilja att den saken du ber om ska hända . Sedan om du nu får din bön
besvarad så har ju både din och Guds vilja skett ....

Tänkt på det någon gång?

Så nästa gång ni får eran bön besvarad så kanske ni ska tacka er själva också .... För om eran vilja inte hade funnits så hade ni aldrig bett och Gud hade inte hört er och ni hade inte fått det ni vill.


jo vi vill saker, vi har en vilja men den som gör att det sker, är Guds vilja, inte vår vilja. här kommer en annan sanning: Gud vet vad vi vill ha, men han ger oss det vi behöver. visst e han fantastisk?
Mer
13 år 1 månad sedan #383681 av saara
zoidar, det finns mycket att lära om bön. Jag har mycket att lära mig.
Caain, om man ber om något som är i enlighet med Guds vilja så har han lovat svara.
Genom att umgås med Gud så lär man känna hans vilja.
Mer
13 år 1 månad sedan #383686 av Zoidar
Nej det är inte så saara. Det finns inget att lära sig mer än att vara ärlig och be ärligt. Det är allt du behöver. Tror du att Gud hör en bön och tänker, nej han bad inte på rätt sätt, han glömde säga amen, då hjälper jag honom inte. Det är absolut inte så.

Anchored in Christ ✟