genom nåd (kristen tråd, alla är såklart välkomna)

Mer
13 år 1 månad sedan #384024 av Zoidar

Gabriella skrev:

zoidar skrev: Jag förstår inte hur du menar nu. Ja, Gud älskar oss trots att vi är syndare, men nej människan är inte oskyldig, att vi är syndare innebär att vi alla är skyldiga.


är synden och människan ett? nej. för då skulle Jesus död inte spelat nån roll, då kunde han syndat som alla andra. men låt mig fråga dig; var Jesus syndfri eller hade han dragit på sig synd?

han var människa, och Gud och utan synd. men han axlade alla människors synd för att de skulle få en chans att bli utan mycken synd, genom hans död och offer på korset.

tänk dig ett glas. du kan hälla i det vatten, mjölk eller t ex juice. eller så häller du upp brännvin.

glaset är människan, och det man häller i är lite synd (vatten, mjölk eller t ex juice) eller mycke synd (brännvin).

glaset och innehållet är inte ett, det är 2 skilda saker. Jesus hade Gud i glaset.


Jag förstår dig inte.

Jesus var den enda människa som var skuldfri. Han var ju Gud. 100% Gud och 100% människa.

Men ja, man kan på ett sätt säga att människan och synden är ett, ty synden och skulden finns i alla människor.

Anchored in Christ ✟