genom nåd (kristen tråd, alla är såklart välkomna)

Mer
13 år 1 månad sedan #383715 av Zoidar
Var har du hört/läst det?

Om det vore så skulle det bästa ju ha varit om Jesus aldrig kom till jorden, då skulle ju alla blivit räddade då de inte hört evangeliet... Nä alla bär skuld, finns inga oskyldiga.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 1 månad sedan #383721 av Zoidar
nu ska jag sova.. jättetrött...

lycka till med diskussionerna, de verkar flöda ikväll.

/p

Anchored in Christ ✟

  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 1 månad sedan #383723 av Jesus/Magnus
"blodet på händerna" är bara en symbol för dem som får ordet evangeliserat för sig, men som vänder sig bort från Gud. Jesus kom för Gud ville ha ett nytt förbund med människan, han hade lovat - ingen mer flod. så Jesus och hans offer på korset var nödvändigt för att vi skulle få en väg ut ur synden.

jag har inte sett/hört det. Jag har fått det av Herren Den Heliga Anden.
Mer
13 år 1 månad sedan #383725 av saara
zoidar, jag undrar om du får mycket bönesvar? Nu ska jag också sova, jättetrött.
Få se om sömnen kommer?
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 1 månad sedan #383736 av Jesus/Magnus
jo jag med, trött^^
Mer
13 år 1 månad sedan #383785 av Zoidar

Gabriella skrev: "blodet på händerna" är bara en symbol för dem som får ordet evangeliserat för sig, men som vänder sig bort från Gud. Jesus kom för Gud ville ha ett nytt förbund med människan, han hade lovat - ingen mer flod. så Jesus och hans offer på korset var nödvändigt för att vi skulle få en väg ut ur synden.

jag har inte sett/hört det. Jag har fått det av Herren Den Heliga Anden.


Förlita dig på bibeln, vad du upplever som helig ande, kan du var säker på att det är den heliga anden? Bibeln är sanning, vad säger bibeln, stämmer det du upplevt vara den heliga anden med vad bibeln lär? Vi ska pröva det vi upplever, stämmer det inte med bibeln ska man inte lyssna på det.

Anchored in Christ ✟