genom nåd (kristen tråd, alla är såklart välkomna)

  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 1 månad sedan #383611 av Jesus/Magnus
stackars paulus.. men så hade han ju sin törnetagg..
  • Livets sanning
  • Besökare
  • Besökare
13 år 1 månad sedan #383618 av Livets sanning
Svar från Livets sanning i ämnet genom nåd (kristen tråd, alla är såklart välkomna)
"Gud" liksom allt annat är ett påhitt för att fylla själsligt tomrum. "Gud" är inte allas sanning. Tycker man "Gud" är livet så fyll det med ????? annars fyll livet med vad man vill. "Jesus" och profeter är ett dåligt bevis - vem tror egentligen längre på trollkonster som påstås ägt rum för 2000 år sedan? Nej tydliga bevis här och nu tack. Inget lurendrejeri att 'tro". Tro är dumt innan man fått alla svaren. Vi är upplysta nog idag för att inte tro något om det vi inte kan föreställa oss eller ha vetskap om. Vi anar att det kan vara fel liksom fördomar om saker. Det är bättre att vara öppen och ödmjuk. Religion är av ondo i det stora hela - politiskt och bakåtsträvande. Goda värderingar är det som räknas. När ska religion förpassas till historiens soptunna? Den tiden kommer om så om 1000 år.
Mer
13 år 1 månad sedan #383620 av Crusader

saara skrev: Sant att bönesvar kommer genom nåden och enligt Guds tidtabell. Vi vill ofta få svar snabbt, genast och saknar tålamod att vänta på svaret.


Hur länge tycker du är rimligt att behöva vänta innan du får svar ,om jag får lov att fråga ?




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 1 månad sedan #383630 av Jesus/Magnus
först tar man itu med synden, sen tar man emot bönesvar, ofta är det så.
Mer
13 år 1 månad sedan #383644 av saara
Caain,jag väntar mig att ibland få bönesvar snabbt, på ett ögonblick, men räknar med att svaret också kan dröja och det kan vara plågsamt att vänta. Att jag måste vänta på svaret kan också bero på att jag kan för litet om effektiv bön. Att bedja är något man kan lära sig och man kan bli bra på det.
Mer
13 år 1 månad sedan #383650 av Crusader
Hmm menar du att man kan "träna" sig i att bli bättre på att försöka prata med Gud ? Och i och med denna träning då få snabbare svar från honom?




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.