Har Gud övergivit mig?

Mer
8 år 10 månader sedan #750947 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Har Gud övergivit mig?
Vem vet zoidar? Kanske den högste har god hjälp av en dator? Kan ju säga att i Mosebok fanns ju 2 stycken tavlor, bröstplåtar som Översteprästen hade, de betydde ja och nej, precis som en dator hanterar och det fälldes domar i Israels stammar efter dem. Nu är detta en i sig revolutionerade tanke. Denna blogg är intressant kanske ger den klarhet
www.gittanochknutte.se/blog/tag/bon/

Jag söker vidare för att se om det jag minns kommer fram i dagern.

zoidar, det här får jag upp på mina sökningar, finns fler som också har adressen viska.se <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=6&am...c.php?f=6&t=7862 [/url]<!-- l -->
Har hittat svaret och det finns fler viska trådar som också hanterar detta. Det står så här i Wikipedia om Urim och Tummin, ja och nej.
sv.wikipedia.org/wiki/Urim_och_Tummim

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #750958 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Har Gud övergivit mig?
Var också lugn, det gamla testamentet är reviderat i och med Jesus och Gud har försonats med oss genom Jesus Kristus blev upphängd på ett kors, låg i jordens sköte tre dagar och uppstått. Det Nya Testamentet har skrivits, därigenom har vi fått en företrädare för oss; Jesus som dog på ett kors för oss och som uppstått, varav jag bara kan bevittna om den dagen jag själv, blev upptagen ( precis Som Jesus) och den som jag är blev kvarlämnad. Min bäste vän, jag själv blev upptagen såsom Jesus, tro mig, och jag den som jag är blev kvarlämnad till att leva mitt till att leva tillsammans, både med dig och andra på denna jord.

Vi kan inte strida, då har vi icke bestånd, utan att se framåt med tillförsikt och gå frimodigt framåt utan svek tills vi kommer dit vill skall gå. Nämligen till frihet i Guds värld som är benämnt paradiset.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #750959 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Har Gud övergivit mig?
Men en passus här, det som gäller budorden, där i lagen ändras inte inte en prick intill det fullkomliga gäller i lagen. Dock har vi försonats med Gud, genom Jesus eller om du vill, med oss själva....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #750961 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Har Gud övergivit mig?
Glöm inte heller logos och vad logos betyder, nämligen lagen, alltså att allt är logos, lagen och den är logisk, precis en dator. Vad gäller Magnus, så är han lite ologisk om jag får vara snäll.... :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #750999 av Jesus/magnus
saara ;
admin vet mer om detta, så snacka me han?
Jesus/magnus

John 8:31-32.
Mer
8 år 10 månader sedan #751008 av saara
Svar från saara i ämnet Har Gud övergivit mig?
Magnus,jag behöver inte snacka med honom om saken. Bekymrar mig inte över det.