Har Gud övergivit mig?

Mer
8 år 10 månader sedan #751058 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Har Gud övergivit mig?

P@llekula skrev: NG, kan du berätta mer om vad som hände då du "precis Som Jesus" blev "upptagen", och vad som menas?

Well, vad som står i Bibeln tror jag du vet? När jag själv såg mig själv upptagen tvistade jag med de som är inom mig. De sade, gå inte ut, jag vill gå ut. Gå inte ut, jag vill gå ut. Jag hade då letat efter en halsduk för det var oktober månad och kyla hade kommit, den första riktigt kalla dan på året och den dagen var det förmörkelse av månen och vid den tidpunkten ville jag gå ut och se på den.

Jag gick ut och saknade halsduken och gick upp på slätten som det kallas för att titta på det hela. Jag såg mig nöjd och gick tillbaka till min egen gata och när jag kommit en bit på den upptäckte jag honom, han såg mig nog aldrig och han gick uppåt mot mig och jag kunde inte se om han kom ut från porten eller om han kom nedifrån Mäster Johanssonsgatan som är en väg för att gå på gatan jag bodde på. Jag såg att det var jag, han hade samma kläder som jag, bara det att han hade den halsduk jag saknade. När han kom uppåt och kom i höjd med mitt köksfönster såg jag han mitt i ett steg, dras uppåt skiktas på tvären dras bort från fönstret tills han kom i höjd med taknocken och for över taket med hast!
När jag kom in, gick jag rätt på den halsduk jag saknat.

Det är den berättelse jag kan ge dig Palle!

Eftersom jag inte var lydig, fick jag stanna kvar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #751061 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Har Gud övergivit mig?
Det hela står det kort om i min filosofi TWILIGHT ZONE <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?t=889]viewtopic.php?t=889 [/url]<!-- l --> Jag har en poster med texten på som beskriver något ur det och den har hängt i Göteborgs Stadsbibliotek. Hon som valde ut texten sade till mig, att detta får man läsa flera gånger för att förstå att det är sant!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #751091 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Har Gud övergivit mig?
Du Palle, jag gjorde vad jag själv ville och inte vad de som talade till mig sade och det jag skrev är förutsättningslöst hur jag som kvarvarande har att säga om den saken och för att citera min egen far, säger jag dig det att det jag skrev är min sanning! Kanske du kan förklara bort det, men det som står där är fortfarande den sanning om vad som hände såsom jag upplevde och kommer ihåg om den gången, så hjälpe mig Gud! märk väl, min far blev räddad vid klockan, saved by the bell 4 år innan jag vart född! Gå rätt på huvudet och få sanningen! Tror du mig inte är jag död och lever inte!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #751092 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Har Gud övergivit mig?
Har du inte läst den, läs den och tänk efter <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?t=889]viewtopic.php?t=889 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #751100 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Har Gud övergivit mig?
Fråga då hon som var med mig i anden i den stunden....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #751101 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Har Gud övergivit mig?
Den sanning som är sanning, litar du uppenbarligen inte på om den inte kommer till dig inom dig. Du tror inte på sanningen om den kommer ifrån mig och om den sanningen, sanningen kommer från Gud så får jag överlåta det till Gud att döma och det är en rätt dom. Tänk efter, kan det finnas två sanningar om samma sak som sidorna och orden i en bok?

Gud må döma och döma sant för den som uppfostrade mig talade sanning om Bibeln som han läste varje dag under min uppväxt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum