Har Gud övergivit mig?

Mer
8 år 10 månader sedan #751128 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Har Gud övergivit mig?
Den som är dömer sig själv fri. Men som sanningen är finns det två sanningar om samma sak och den sanning som gör oss fria kommer både från Frälsaren, Gud och Helig Ande!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #751129 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Har Gud övergivit mig?
Varken du eller jag P@llekula dömer, Gud dömer i detta i många generationer, både framåt och bakåt! Innan du svarar ber jag dig, tänk efter innan du svarar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #751131 av Nissegossen
Mer
8 år 10 månader sedan #751134 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Har Gud övergivit mig?
Du vet vad du har dömt för dom, den är du uppenbarligen förnöjsam med och må du trivas. Du går vidare med ditt liv och jag med mitt. Jag kan bara önska, må så gott så länge du lever. Jag är en ganska hårt prövad själ själv.
Ja, det finns bara Gud och han verkar i allt. Kan bara säga, må lycka och välgång följa dig på färden!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #751138 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Har Gud övergivit mig?
Kom ihåg att såsom sanningen är, är att den är ett tveeggat svärd och som det står, gick det igenom jungfru Marias själ om det inte är fel, det som står i den heliga skrift. Men detta är en fråga för de lärde....

Det är varken min eller din sak att döma, en sanning och det är Gud. Gud är den som avger domen! Kom ihåg detta.
Det är aldrig för någon annan att döma och endast Gud vet hur många jag dömt. Jag är absolut inte medveten om hur många. Må du ta över staven!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #751140 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Har Gud övergivit mig?

P@llekula skrev: Jo, jag dömer hela tiden. Är det bra eller dåligt, kan jag tänka. Det är att döma.

Kom ihåg att sanningen segrar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum