Reinkarnation

Mer
4 år 2 månader sedan #1228457 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Reinkarnation

memphis skrev: Som jag har läst och förstått skrifterna, Fantasio, får man inte välja sin återfödelse. Utan de val man har gör man medan man är i livet. Sen tar karma-vinden över och blåser in en, i ens nästa liv.


Vilket flum! Skulle vi leva många liv och bli smartare och smartare; hur kommer det sig att vi inte minns tidigare liv? Karmavind? Jag trodde du var realist Memphis.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228458 av Clean
Svar från Clean i ämnet Reinkarnation
Cosmos kommer du ihåg dom första levnadsåren? Varför inte? Hur säker du är på att du verkligen existerar när du inte ens minns dom första levnadsåren?
Mer
4 år 2 månader sedan #1228459 av Geta
Svar från Geta i ämnet Reinkarnation
Vi håller på att bli dummare och dummare. Det har IQ-test visat.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228461 av Clean
Svar från Clean i ämnet Reinkarnation
Nej vi håller inte på att bli dummare. Idag dessa moderna tider skiter dom flesta om IQ-tester. Särskilt dom med högre IQ så jag skulle vara väldigt skeptisk till informationen.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228479 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Reinkarnation

Clean skrev: Cosmos kommer du ihåg dom första levnadsåren? Varför inte? Hur säker du är på att du verkligen existerar när du inte ens minns dom första levnadsåren?


Jag minns vissa grejer från mina första år. Faktiskt har jag minnen från 1,5 års ålder, det bekräftade min mamma när jag berättade för denne. Visst existerar jag! Eller som Decart filosoferade: Jag tänker, alltså finns jag.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228492 av Clean
Svar från Clean i ämnet Reinkarnation
Dom flesta minns inte. Då är du ett undantag. Har pratat med en forskare på barn och deras psykologi säger det är extremt få som minns.