Har människan ett medvetande?

Mer
4 år 10 månader sedan #1159489 av Geta
Mer
4 år 10 månader sedan #1159525 av Nissegossen
Mer
4 år 10 månader sedan #1159558 av MsTibbs
Kramar är bra för själen iallafall. Men det är svårt att hitta själen vid obduktion! Även om jag vet den sitter mitt i bröstet!
Mer
4 år 10 månader sedan #1159559 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har människan ett medvetande?
I fredags hade vi en klämdag. Kläm på norska är kram. Så klämdagar är kramdagar.

Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1159560 av Nissegossen

MsTibbs skrev: Kramar är bra för själen iallafall. Men det är svårt att hitta själen vid obduktion! Även om jag vet den sitter mitt i bröstet!


ögat vännen

Glimten eller the Glimps
www.viska.se/kunena/dikter/860-glimten

De som har glimten har själen i behåll.
ofta hos barn mer rart när en vuxen har den

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 10 månader sedan #1160262 av Crusader
Människan har ett subjektivt,objektivt och ett själsligt medvetande. Våra känslor,tankar och fysik ingår i detta medvetande. T.ex om något påverkar dina känslor , så kommer du få jobbiga tankar och det kommer resultera i att din fysiska kropp känner av det med någon krämpa.

Detsamma gäller om du känner dig glad så kommer du får positiva tankar och din fysiska kropp kommer känna sig energisk och euforisk. Våra känslor, tankar kan även påverka hur vi ser ut fysiskt.

Det själsliga medvetandet är något som ligger djupt rotat i ditt undermedvetna. Vill man komma i kontakt med detta så får man ägna sig åt meditation och diverse andra kanske ockulta vetenskaper. Många individer tror att dom vet vad deras själ är eller vill, men då bortser dom från sitt egna ego som grundar sig i passion och lust. Ååååå jag brinner för detta, ååååå detta är vad jag alltid har velat syssla med och detta gör mig lycklig... Några av sakerna som grundar sig i vårat ego.




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.