WWJD? (kristen tråd)

Mer
4 år 9 månader sedan #1171805 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet WWJD? (kristen tråd)
Andra saker man kan göra är frivilliginsatser, om man känner att man orkar och klarar. T.ex. hjälpa till med att göra fika i en kyrka.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 9 månader sedan #1171806 av Geta
Svar från Geta i ämnet WWJD? (kristen tråd)
Jesus måste uppskatta att du håller igång och rör på dig.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1171808 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet WWJD? (kristen tråd)
zoidar,
frivilliginsatser, noterat.

Geta,
Jo, men jag tjänar faktiskt antikrist när jag betalar för spelet (ca 200 kr/mån kostar det mig utöver att jag har telefonabonnemang). När jag inte hade spelet kom jag knappt ut. Jesus kunde inte styra mig till det. Det borde Han kunnat göra, tycker jag - i synnerhet om Han ville att jag rör på mig!

Prata inte med hat i munnen!
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Inwatto.
Mer
4 år 9 månader sedan #1171810 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet WWJD? (kristen tråd)
Happ. Det är väll jag som får välta borden då?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 9 månader sedan #1171811 av Geta
Svar från Geta i ämnet WWJD? (kristen tråd)
Jag har kommit fram till att det är inte så viktigt vad man intresserar sig för som schizofren. Det viktiga är att man intresserar sig för något. Det är inget självklart, när man är nyinsjuknad. Kan vara avundsjuk på personer med Aspergers syndrom som har specialintressen.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1171823 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet WWJD? (kristen tråd)
Supertack för tråden!

Om du går på luringen att älska chefernas pengar, när man kan låta det. vara som det är och glatt ge till det goda, så är detta ju fruktansvärt.

Men i så fall, försök hitta någonstans att ge till trädplantering t.ex. Det binder koldioxid!

Men angående ett kristet liv i sjukdom, så håller jag med dig. Man skall nog inte försöka heller sprida sin tro på fel sätt. Folk kanske bara ser ens psykiska sjukdom.

Men Christ centered har jag sökt på, det kan leda rätt.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by notwoodstock.