WWJD? (kristen tråd)

Mer
4 år 9 månader sedan #1171877 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet WWJD? (kristen tråd)
zoegas,
skulle tro att Jesus ångrade sig när Han vält borden i synagogan. Det hjälpte ju inte. Han blev klokare med åren, och vände andra kinden till vid ett annat tillfälle - också en oväntad manöver. Men, jag har ingen vilja att bli Jesus. Jag har bara en längtan efter att göra något som Han vill. Har gjort saker tidigare, och det har alltid varit ett visst motstånd mot det men det har varit genomförbart.

notwoodstock,
ska kolla upp det du tipsar om!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 9 månader sedan #1171882 av Geta
Svar från Geta i ämnet WWJD? (kristen tråd)
När jag försökt bli lik Jesus eller moder Theresa, har det slutat i fiasko.
Mer
4 år 9 månader sedan #1171888 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet WWJD? (kristen tråd)
Geta,
ja, det går inte att bli någon annan än den man är. Man kan skådespela fram en alternativ person, men i längden håller det inte. Jag har ju erfarenheten att jag inte visste vem jag är och trodde jag var Fadern, dvs Gud själv. Kom fram till att så inte var fallet efter ett halvår i någon annans kläder. Vill inte tillbaka till det.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 8 månader sedan #1174205 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet WWJD? (kristen tråd)
Eftersom det är söndag, kan jag passa på att uppdatera tråden.

Har tänkt ett par varv till och fått till mig att jag är fri att göra lite som jag vill. Jag kan göra lite som antikrist vill och t om lite som satan vill utan att förlora Jesus som min andlige Herre. Han kräver inte total lydnad. Han är större än så! Jag kommer nog att känna om något är helfel, dvs synd.

Det där om att vi alla är syndare är något som kyrkor predikar. Det har jag aldrig känt mig bekväm med. Då är det ju enklare att ha tillåtelse att göra dumma saker utan att behöva redovisa allt som synd.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 8 månader sedan #1174295 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet WWJD? (kristen tråd)

Inwatto skrev: För mindre än en vecka sedan hade jag en intressant dröm som jag analyserade. Det var så skoj att komma på vad drömmen handlade om, så jag fick en sömnlös natt sedan, suck. Men, kontentan av drömmen var att jag borde göra saker för Jesus varje dag eftersom jag är kristen. Jag har ju mobilspelet Pokémon GO som ett slags elektronisk fotboja som får mig att gå ut, men i övrigt gör jag just ingenting. Spelet är inte utvecklat av Jesus och leder faktiskt in på asiatiska religioner även om det inte är så markant. Jesus blir kanske missnöjd med mig om jag struntar i honom och bara spelar spel.

Vad kan man göra för att ta reda på vad som är "kristet" att göra? I USA har man frasen WWJD? som betyder What Would Jesus Do? Den frågan tränar folk att tänka och agera mer som Jesus och det är väl bra? Jag tror det. Därför har jag tänkt men inte riktigt kommit fram till vad göra härnäst.

Jag spelar på Lotto på onsdagar. Det ser jag som mitt sätt att betala tionde. (Jag går ju inte i någon kyrka utan har liksom en egen kyrka). Att spela på lotterier är ju inte vad Gud vill, men i mitt fall blir det bästa möjliga sätt att ge lite av mina pengar till något gott.

Vad ska jag göra de andra dagarna för att göra något som Jesus vill jag ska göra? Kom gärna med förslag!



Ja, det behöver ju inte vara Jesus själv du hjälper utan vara lärjunge i det Jesus berättar i Bibeln om hur vi skall vara. så om du ser Jesus i varenda människa du bemöter och gör det mot den människan du möter så då gör du det som gudsmannen Jesus predikade, ett gammalt ord, lärare är bättre av idag. Som han själv sade det dubbla kärleksbudet, det här kallas för detta finns i varenda religion på jorden utom den nyligen accepterade satanismen. Det har fått ett ord som kallas den gyllene regeln. Så ha en god tanke och i varenda människa och bemöt den människan som om det vore Jesus själv du möter. något annat, den barmhärtige samariten

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1174302 av Geta
Svar från Geta i ämnet WWJD? (kristen tråd)
Jag vet en präst som inte gillar det där sättet att man ska se Jesus i dem som man hjälper. Hon menar att man ska se den människa som det är.
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Geta.