Medium, äkta eller bluff?

Mer
3 år 3 månader sedan #1315779 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Medium, äkta eller bluff?
Medium kan förvirra människor med psykisk ohälsa.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 3 månader sedan #1317336 av FrökenLisa
Ett medium kan ju hjälpa dig att tolka olika tecken från andra sidan;
www.synskonline.se/medialt/andliga-tecken-fran-himlen/
Mer
3 år 3 månader sedan #1317340 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Medium, äkta eller bluff?
Vi har tusentals sätt att försvara oss mot det faktum att en dag kommer vi att vara döda. Psykoser är ett sätt, uppfattningen att hotet från rädslan i oss ska poppa upp, gör att vi kommer att betrakta hotet som något utanför oss själva; paranoia. Inte särskilt effektivt, men dock, ett försvar. Fobier är ett annat försvar som inte heller är behagligt men bättre än the real thing.

Religion handlar mestadels om ett liv efter döden, spiritism att hålla kontakten med de döda. Men om, bara om, det skulle vara möjligt, varför innehåller dessa meddelanden bara meningslösheter? Varför berättar inte andarna om resan från dödsögonblicket och hur livet efter detta egentligen ter sig? Och då menar jag omgivning, kommunikation och om Gud verkligen finns?

 
Mer
3 år 3 månader sedan #1317346 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Medium, äkta eller bluff?
Jag träffade ett medium en gång som förvisso påstod att jag hade en ådra för att rita och måla, vilket jag också har. Han kanske kunde utläsa det på hur jag klädde mig och sättet jag talade. Ändå är jag skeptisk till det hela.
Mer
3 år 3 månader sedan #1317349 av Klanggedin
Jag har träffat en tjej som hållt på med kristaller och healing, reiki etc... Hon var otroligt charmig men också väldigt känslig. Hon ville gärna prata om ayurveda, dom har lite annan tradition i de österländska länderna!
Mer
3 år 3 månader sedan #1317358 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Medium, äkta eller bluff?
Det finns ett underhållande klipp där skeptikern och illusionisten James Randi låter två medium få berätta vad de "känner" om ett fotografi på seriemördaren Ted Bundy. Detta utan att veta vem Ted Bundy var innan.



Lmao, reaktionen när de får veta vem han faktiskt var..