Medium, äkta eller bluff?

Mer
3 år 3 månader sedan #1317360 av Klanggedin
Det här är ju hemskt! Ska det var roande?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan #1317366 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Medium, äkta eller bluff?
Jag har säkert skrivit om detta tidigare i tråden, men jag skulle kunna tänka mig att betala för en session. Mest på skoj, men med lite allvar.
Mer
3 år 3 månader sedan #1317369 av Nissegossen

FrökenLisa skrev: Ett medium kan ju hjälpa dig att tolka olika tecken från andra sidan;
www.synskonline.se/medialt/andliga-tecken-fran-himlen/
 

Hej, välkommen till viska.se

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1317444 av memphis
Svar från memphis i ämnet Medium, äkta eller bluff?
Jag var till en spådam när jag var 17 år, och det lilla hon berättade har slagit in. Jag kan inte förklara hur eller varför, har ingen aning om hur det funkar. Hon ville inte säga så mycket dock. Hon var ytterst motsträvig. Kanske var det alla svårigheter jag hade framför mig, som hon såg.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1317451 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Medium, äkta eller bluff?
Medium både hittar på, läser av personen och har kontakt med det andliga. Det är en mishmash av allt möjligt. Jag gick till medium när jag blev psykotisk. Det blev en pinsam historia jag helst glömmer. Gjorde bort mig fullkomligt och skrämde också mediumet. Inte så lätt när man är psykotisk. Det enda andliga jag ägnar mig åt är min kristna tro, det är det enda som hjälpt mig när jag hamnat i verklig kris.

Sen är jag intresserad av kinesisk medicin, men anser inte att det är andligt, utan lika fysiskt som mäta blodtryck och ta EKG. Kan iof ha fel i frågan, men det kommer väl i så fall visa sig. Att vi har energier i kroppen som inte går mäta idag är inte så konstigt. Behöver inte vara andligt för det. Är vi bara lite känsliga, så har många märkt att vi faktisk kan känna av stämningen hos en person, utan att personen visar det utåt. Sådan "andlighet" är ju naturlig. Djur är duktiga på känna av energi/stämning.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 3 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 3 månader sedan #1317455 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Medium, äkta eller bluff?
Håller med dig Zoidar. Många svenskar lider av det jag kallar för andlig fattigdom. Men då menar jag att vi har dålig kontakt med vårt inre och enbart lever på ytan. Det medier sysslar med är lika delar psykologi och gissningar. Det går att gissa sig till en framtid på basis av det förflutna och det aktuella läget. Kläder, hur man fysiskt ter sig i form av gångsstil och hållning, ögonkontakt eller ej, motorisk oro och upprepade rörelser, sättet att tala på och ordförråd. Allt bildar ett mönster som ger hintar om vad det är för en person man har framför sig. Vad personen egentligen säger behöver inte vara så viktigt.