Medium, äkta eller bluff?

Mer
4 år 3 månader sedan #1221327 av Nissegossen
Låt de döda begrava sina döda, eller hur det nu står, Klassiskt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan #1221329 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Medium, äkta eller bluff?
Vad jag förstår så säger alltid de döda att de har det bra, så jag kan inte riktigt se nyttan med att uppsöka ett medium. Det står i början på Bibeln att man inte ska söka råd av de döda. En av anledningarna är att en sådan förbindelse aldrig blir 100%. En del av det som sägs kommer från mediet. Det går inte att undvika. På så vis är det alltid bluff.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 3 månader sedan #1221346 av Geta
Svar från Geta i ämnet Medium, äkta eller bluff?
Jag brukar ha kontakt med döda i drömmarna. Det stämmer att de aldrig klagar på sin lott. Jag vill inte påstå att det är något sant. Avråder att ta kontakt med medier.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan #1221374 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Medium, äkta eller bluff?
Tror det är bäst om man låter de som gått bort komma till en själv om de vill ha något förmedlat, som i Gretas fall att de kommer i drömmarna.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221432 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Medium, äkta eller bluff?
Jag vill ha en tarot kortlek. Men inga medium från bedrägerigatan.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221434 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Medium, äkta eller bluff?
Aldrig att jag skulle uppsöka ett medium! Vem fan vill veta vad de döda säger och tänker (vilket de inte gör eftersom de är döda). Dessutom så "har de det så bra" och andra meningslösheter. Medium är bluff rakt igenom. Lättförtjänta pengar på lättlurade och förvirrade individer.